نرم افزار
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۵ آذر

در اکثر موارد سیستم عامل هایی که در میان کاربران گشترس بیشتری یافته اند از محبوبیت بالاتری برخوردارند، اما گویا این بار مسئله متفاوت است. در حال حاضر در کشور چین، سیستم عامل YunOS از محبوبیت بیشتری نسبت به سیستم عامل iOS برخوردار است.
YunOS که به آن Aliyun OS هم می‌گویند، یک توزیع لینکوس است که برای گوشی‌های هوشمند بر اساس پروژه کدباز Android نوشته شده است. Yun در زبان چینی به معنی ابر است و بنابراین می‌شود حدس زد که این سیستم عامل بر روی فضای ابری فعالیت می کند و اغلب کمپانی ها آن را بر روی گوشی های هوشمند خود ارائه می دهند. با این حال، کارشناسان بر این باورند، بعید است این سیستم عامل نه تنها  در بازار جهانی قادر به رقابت نخواهد بود، بلکه از رقابت در بازار چین نیز جا خواهد ماند.
یکی از ویژگی‌های متمایز YunOS امنیت آن است، مانند محافظت در برابر درخواست‌های پرداخت غیر معتبر پیامکی، آنتی‌فیشینگ، تشخیص هوشمند مخاطب تماس‌های صوتی و پیامکی، آنتی‌ویروس و مسدود کننده تبلیغات اینترنتی.
 البته تاکنون بیش از صد میلیون گجت بر روی این پلتفرم در حال فعالیت می باشند. البته چینی ها معتقدند این نظرات از جانب توسعه دهندگان بزرگ جهانی، برای تضعیف تکنولوژی آنان مطرح شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه