تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴ جمعه ۹ مرداد

سیگارهای الکترونیکی به منظور ترک سیگارهای رایج ظهور پیدا کردند اما حالا بنظر می رسد این دستگاه های الکتریکی باتری خور، در حال محبوب شدن هستند. در حال حاضر این نوع سیگارها توسط بسیاری از افراد و حتی اعضای یک خانواده مورد استفاده قرار می گیرند. براساس مطالعه ای جدید، افزایش محبوبیت سیگارهای الکترونیکی و قبول آن به عنوان یک سیگار غیر مضر می تواند بار دیگر باعث تغییر هنجارها در مورد محصولات تنباکویی شود که نتیجه آن در خطر افتادن سلامت جامعه ایالات متحده آمریکا خواهد بود.
براساس تحقیق مدرسه پزشکی Keck، تعداد نوجوانانی که سه یا چهار دوست صمیمی شان در حال حاضر از سیگارهای الکترونیکی استفده می کنند حدود 104 برابر بیشتر از افرادی است که دوستان آنها از این نوع سیگارها استفاده نمی کنند. این آمار تکان دهنده به خوبی افزایش محبوبیت سیگارهای الکترونیکی در سال های اخیر را نشان می دهد.


در جدیدترین سرشماری استفاده از دخانیات توسط نوجوانان در کشور آمریکا مشخص شد که استفاده از این سیگارها که نخستین بار در سال 2004 در کشور چین رونمایی شدند و سه سال بعد وارد خاک آمریکا شدند، در سال های 2013 تا 2014 از 4.5 درصد به 13.4 درصد افزایش پیدا کرده است.
اگرچه این افزایش مصرف هنوز سیگارهای تنباکویی را تحت تاثیر قرار نداده اما بنظر می رسد با تولید سیگارهای الکترونیکی جدید توسط برندهای مختلف، نوجوانان در برابر تهدیداتی که گفته می شود سیگار برای سلامتی شان دارد، بی تفاوت شوند.


به گفته یکی از اعضای مجلس آمریکا که از ممنوع کردن استفاده از سیگارهای الکترونیکی در مکان های عمومی حمایت کرده، سال ها طول کشیده تا سیگارهای تنباکویی چیزی ناهنجار و بد تلقی شوند و حالا سیگارهای الکترونیکی در حال از بین بردن این تلاش های چند ساله هستند.
اگرچه آگاهی در مورد سیگارهای تنباکویی در سطح مطلوبی بالا رفته اما چنین اتفاقی برای سیگارهای الکترونیکی نیفتاده است. در واقع تنها 1 درصد از جوانان در نظرسنجی اعلام کردند که سیگارهای تنباکویی مضر نیستند اما این رقم برای سیگارهای الکترونیکی 14 درصد بوده است. البته بخشی از این موضوع مربوط به تحقیقات کمتر و اطلاعات ناقص تری است که در مورد سیگارهای الکترونیکی وجود دارد.
توجه داشته باشید که نوجوانان و کودکان شدیداً تحت تاثیر رفتار دوستان هم سن و سالشان هستند. بنابراین اگر از مضرات سیگارهای الکترونیکی مطلع هستید سعی کنید به فرزندان خود نیز آموزش های لازم را بدهید.

برچسب هاE CIGARETTESCIGARETTE
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عینک هوشمند خوش ساخت موراتا ، کنترل وسایل خانگی را در صورت شما قرار میدهد