ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۲ فروردين

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرتضی براری با اشاره به توسعه‌ی کسب و کار فضا پایه ادامه داد: ۴۰ سال داده‌های ماهواره‌ای را ذخیره کردیم و اکنون آزادسازی داده‌های ماهواره‌ای را در اولویت قرار دادیم که این موضوع می‌تواند موتور توسعه کسب و کارهای فضاپایه را روشن کند، البته در تلاش هستیم که امسال در استان مازندران شاهد شکوفایی کسب و کارهای فضاپایه باشیم. البته در بقیه استان‌ها نیز بر اساس ظرفیت‌های موجود در هر استان، کسب و کارهای فضاپایه و ارائه خدمات به جامعه شکل می‌گیرد.
وی با اشاره به اقتدار علمی ایران در حوزه فضایی تاکید کرد: تبدیل اقتدار علمی به اقتدار اقتصادی در عرصه فضایی از اهداف و اولویت‌ها اصلی در سازمان فضایی است.
رئیس سازمان فضایی تصریح کرد: شفاف‌سازی در حوزه‌ی فضایی و اطلاع‌رسانی و ترویج خدمات فضایی دغدغه ماست، داده‌های ماهواره‌ای در حوزه‌های مختلف از جمله مدیریت منابع آبی، حفاظت محیط زیست، کشاورزی، هواشناسی، خدمات شهری و … کاربردها و خدماتی متنوعی دارند و می‌تواند به عنوان یک ابزار در اختیار مدیریت کلان کشور قرار گیرد. با پایش‌های مستمری که در سازمان فضایی انجام می‌شود در حوزه‌های مختلف این اطلاعات از طریق وبسایت سازمان اطلاع‌رسانی می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه