تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ آبان

دانشمندان در مرکز تحقیق تکنیکی VTT فنلاند تکنولوژی نمایشی را طراحی کرده اند که به زودی باعث تمام شدن جریان غیر معمول بودن عینک های هوشمند خواهد شد . این عینک های جدید باریک، سبک و مجزا تر از عینک های پیشرفته ی نسل حاضر اند . ترکیبی از پردازشگر های سریع تر و مدیریت انرژی هوشمندانه تر میتواند یک روز عینک های هوشمند را انتخابی برای کنترل وسایل خانه کند . عکسهایی بدون استفاده از دست و شاید جای گوشی ها و تبلت هایمان را هم بگیرند . برای این که این اتفاق بی افتد، عینک های هوشمند نیاز دارند تا گجت هایشان را که ظاهری احمقانه دارد را به چیزی شبیه عینک های معمولی نزدیک کنند .
تکنیکی به نام lightguide optics ( عینک های هادی نور  ) حالا میتوانند آینده را  با این عینک هوشمند نسل بعد به واقعیت نزدیک تر کنند . بر طبق گفته های دانشمندان درگیر در این مساله ، این نمایش دهنده های جدید بسیار شفاف، سبک ، تنها 1 میلیمتر ضخیم اند و از همه مهم تر میتوانند به هر شکلی مطابق با لنز های موجود  دربیایند .
قرار دادن نمایش دهنده ها ,به صورت مستقیم در لنز ها میتواند جهش بزرگی برای عینک های هوشمند باشد . بی تردید چشمگیر ترین ( یا شاید ترجیح دهید بگویید جذب کننده ترین )ویژگی عینک گوگل ، نمایش شبکیه ای برجسته اش است : حذف مجازی آن از چشم میتواند باعث شود که این عینک  و دیگر محصولات مشابه رایج تر و از لحاظ اجتماعی قابل استفاده تر باشند .


برای اثبات این مفهوم، کمپانی فراورده های جنبی VTT ، Dispelix oy صفحه نمایشی ساخت که تصاویری را در داخل وسعت دید کاربر به بزرگی تلوزیون 60 اینچ از حافظه ی 3 متری تشکیل میدهد . برای شخص این مورد احتمالا دو برابر وسعت دید بیان شده برای صفحه نمایش عینک گوگل است .
تولید کنندگان میتوانند با این تکنیک جدید صفحه نمایش هایی طراحی کنند که اطلاعات زمانی ساده یا تصاویر چند رنگه را نشان دهند و یا به نسبت استفاده شان میتوانند از شیشه یا پلاستیک ساخته شوند ، و میتوانند با عینک های هوشمند فعلی ارتباط برقرار کنند . dispelix میگوید که در حال کار کردن با شرکای صنعتی اش برای رسیدن به تولید انبوه است ، و برنامه دارد که سال بعد سفارش های مشتریان را برساند .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Lexus IS که بطور کامل از تکه های مقوا ساخته شد