تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير

چاپ کردن برچسب ها با عکس چاپ کن فوری پولاروید
من خیلی دوست دارم که عکس ها را در دستم نگه دارم ولی بیشتر دوست دارم تا عکس هایم را به هر جا که بخواهم بچسبانم. عکس های برچسبی  برگشته اند و این بار چاپ کردنشان به لطف عکس چاپ کن فوری جیبی 130 دلاری ؛ جالب تر شده است. قبل از دوربین های دیجیتال، موبایل ها یا فیس بوک و اینستاگرام، اطاقک های عکس وجود داشتند و برای یک دوره ی کوتاه بین اواسط  1990 تا اواخرش ، اطاقک های عکسی در آسیا که عکس های برچسبی چاپ میکردند خیلی در سطح جهان محبوب شدند.
آن زمان همه چیز ساده تر بود. عکس های برچسبی به شما اجازه میدادند نیمه ی خنده دار وجودتان را نشان دهید . در واقع آنها به گونه ای اجداد سلفی بودند. شما و چند دوست دیگر میتوانستید وارد یک اطاقک عکس کوچک شوید و فریم ها و حاشیه های مورد نظر را انتخاب کرده و برای دوربین ادا در آورید. سپس استیکر ها یا برچسب ها را جدا میکردید و به دفتر، سی دی پلیر، پیجر(اگر انقدر خوش شانس  بودید که پیجر داشته باشید) یا دیگر وسایل شخصی تان میچسباندید.
در سالهای اخیر دوربین های فوری دوباره محبوبیت خود را بدست آوردند. با وجود تعداد بیشماری از عکس های دیجیتالی که میتوانید به سرعت بگیرید و با موبایل هایتان به اشتراک بگذارید، مردم دوباره دارند عاشق عکسهایی میشوند که میتوانند در دستشان نگه دارند.
مننیز مانند بقیه هستم. از زمانی که دوربین Fujifilm Intax Mini 90 را سال گذشته خریدم، صدها عکس فوری گرفتم . هر زمانی که مهمانی، عروسی یا واقعه ی مهمی پیش می آید من این دوربین را با خود میبرم. هنوز تماشای عکسهای فوری و هدیه دادن آنها به مردم دلپذیر است. اگر داخل کیف پول مرا نگاه کنید، حدود 6 عکس فوری میبینید که هر چند ماه با چند عکس جدید عوض میشوند.
اما با اینکه این دوربین های فوری خیلی عالی اند اما هنوز گجت های آنالوگ اند. عکس چاپ کن فوری پالاروید به شما اجازه میدهد عکسها را فورا چاپ کنید.

چاپ های بدون مرکب

این چاپگر دیجیتال از یک هارد درایو یا پک باتری بزرگ تر نیست و وزنش فقط 0.41 پوند است. من مدل سفیدش را امتحان کردم ( رنگهای دیگرش مشکی، آبی تیره و نوعی قرمز اند ) و دارای گوشه ها و لبه ی گرد است. پشت و جلوی پالاروید راه راه رنگین کمانی است. یک دکمه ی پاور و یک پورت USB برای شارژ دارد. اگر راه راه رنگین کمانی نبود میتوانست به عنوان یک محصول اپل در نظر گرفته شود.
کاور بالایی را کنار بزنید و به قسمت کاغذ ها میرسید. این عکس چاپ کن از کاغذ ZINK Zero Ink  (برچسب های 2x3 ) ی پولاروید برای چاپ عکسها استفاده میکند. کاغذ های ZINK در بسته های 50 تایی به قیمت 25 دلار اند، که میشود 50 سنت برای هر عکس. شاید زیاد به نظر برسد ولی در مقایسه با فیلم  Fujifilm intax که از 1 تا 1.50 دلار به ازای هر عکس است، زیاد نیست.
میپرسید کاغذ زینک چیست؟ یک کاغذ خاص که کریستال های رنگی درونش تعبیه شده اند. وقتی گرما از چاپگر به آن وارد میشود، کریستال فعال شده و عکسها ظاهر میشوند. کاغذ زینک معادل دیجیتالی فیلم فوری است، ولی دیگر این نکته ی منفی خراب شدنش در نور وجود ندارد. و از آنجایی که این تکنولوژی مانند چاپگر های جوهر افشان نیست که جوهر را بالای کاغذ استعمال کند، شما دیگر مجبور نیستید کارتریج جوهر بخرید یا با لکه ها سرو کله بزنید.  این عکس چاپ کن اولین تلاش پالاروید در زمینه ی چاپ دیجیتال نیست. 5 سال پیش من دوربین دیجیتال فوری palaroid z2300 را امتحان کردم که یک چاپگر زینک توکاری شده دارد ولی کیفیت چاپ ها زیاد خوب نبود. ولی حالا به جای دوربینی با چاپگر توکاری شده ، این کمپانی به تلفن همراه هوشمند یا تبلت شما وصل میشود و عکس ها را از آنجا چاپ میکند.

استفاده ی آسان


این عکس چاپ کن به دستگاه های iOS توسط بلوتوث و به دستگاه های اندروید توسط بلوتوث یا NFC وصل میشود. من آن را با iphone 6,HTC One M9  و Galaxy S6  امتحان کردم و مشکلی در اتصالشان نداشتم. چاپ عکس ها بسیار آسان است. همه چیز توسط اپلیکیشن مجانی  Palaroid Zip کنترل میشود. گرچه خود این برنامه ی کاربردی خیلی عالی طراحی نشده است. مانند یک طراحی فلزی قدیمی به نظر میرسد. چیزی حدود سال 1999 وقتی که فلز صاف و صیقلی بسیار رایج بود.
با این برنامه ی کاربردی یا اپلیکیشن ؛ میتوانید به سرعت با انتخاب کردن عکس از گالری یا همان لحظه گرفتن آن ؛ چاپش کنید. میتوانید از رنگهای مختلف استفاده کرده ، یک بیزینس کارت فوری درست کنید یا میتوانید عکس ها را ویرایش کنید؛ با افزودن نوشته ها، قاب ها و حاشیه های جالب یا اموجی و آیکن ها.  البته این پروسه ی ویرایش میتواند گول زننده باشد چون زیاد خوب طراحی نشده . مثلا شما نمیتوانید از یک حرکت فشاری استفاده کنید تا نوشته ها یا اموجی های روی عکس را بزرگ و کوچک کنید یا اینکه بچرخانیدشان. چند نفر از ویراستار های mashable  سعی کردند اینکار را بکنند و من بهشان توضیح دادم که راه درستش این است که این آیکنهای وسایل را که در گوشه ظاهر میشوند را فشار دهید و نگه دارید.

چاپ های ناکامل پر از جذابیت


کاغذ های زینک قرار نیست شما را تحت تاثیر شفافیت و وضوح خود قرار دهند. در واقع رنگ عکس طبیعی نیست. و از آنچه که در اپلیکیشن قبل از چاپ میبینید، تیره تر است اما برای یک چاپگر جیبی خیلی خوب است. فهمیدنش دقت زیادی میخواهد اما تفاوت های ماهرانه ای در کیفیت چاپ بسته به اینکه از چه تلفن همراه هوشمند /تبلتی استفاده میکنید، وجود دارد. اینجا موقعیتی پیش می آید   دوربین بهتر و مگاپیکسل بیشتر خواهان بیشتری نسب به دوربین کیفیت پایین تر پیدا میکند. مخصوصا در چاپ سلفی ها این تفاوت کیفیت نمایان میشود. مثلا عکس های دوربین جلویی آی فون 6 که دو مگاپیکسلی است و سلفی های دوربین جلویی GS6 که 5 مگاپیکسلی است. البته این چیزی نیست که معامله را خراب کند. راستش را بخواهید من این رزولوشن پایین را به چند دلیل دوست دارم. این احساس به شما دست میدهد که انگار شما هم مانند این عکس ناکامل اید و جالب اش این است که به بعضی عکس ها جذابیت و شخصیت بیشتری میدهد.
بیشتر از یک دقیقه طول میکشد تا عکسها چاپ شوند، حدود 30 ثانیه تا داده ها به چاپگر فرستاده شوند و 30 ثانیه ی دیگر تا چاپگر گرم شده و چاپ کند. بله، میدانم. یک دقیقه . اما اینگونه نیست که فیلم های فوری یک دقیقه وقت نگیرند، یک جور هیجان در انتظار این عکس ها وجود دارد.

جالب تر از اینستاگرام


اگر سرتیتر من شما را از همان اول متوجه نکرده ، باید بگویم که چاپگر عکس خیلی جالب است. شاید کمی با 130دلار گران باشد ، باتری اش فقط با 25 چاپ در یک ساعت تمام شود و برنامه ی کابردی اش حرصم را در آورد ولی در نهایت این محصول خیلی دلپذیر است.
ما صدها (یا مانند من ، هزارها ) عکس با گوشی هایمان میگیریم. اما به چند تا از آنها دوباره نگاه میکنیم؟ ارزش عکس های پست شده در اینستاگرام در طول زمان از بین میرود . سلفی ای که 15 دقیقه ی پیش گرفتید فقط تا زمانی که عکس بعدی را بگیرید جالب و خاطره انگیز است.
کاغذ زینک در قسمت پشتش چسب دارد که برای مشخص کردن وسایل شخصی عالی است. همان کاری که با مک بوکم کردم. این چاپگر عکس نه تنها به عکسهای شما خاصیت لمس شدن را میدهد بلکه ارزش آن را هم بالا میبرد. آنها را به پشت لپ تاپ یا گوشی یا درب یخچال خود بچسبانید . که اینکار باعث میشود آن لحظه ها را به خاطر بیاورید و گرامیشان بدارید. آنها یادوار های روزانه ی آن لحظه های خوب اند. در این زندگی دیجیتالی زودگذر ، یک عکس معمولی به میلیون ها عکس دیجیتالی می ارزد.

چاپگر عکس فوری پولاروید

نکات خوب
طراحی سبک و شفاف، کاغذ برچسبی ارزان زینک، کار کردن با ios  و اندروید ، مقدار زیادی عکس و قاب و اموجی جالب برای بکار بردن روی عکس .
نکات بد
گاها مشکلات اتصال دارد ، باتری ضعیف

نتیجه گیری

این چاپگرعکس با قیمت 130 دلار کمی گران است اما برای چاپ عکسهای تلفن همراه هوشمند شما خیلی جالب و جذاب است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ویندوز 10 از تماس های ویدئویی وایبر پشتیبانی می کند