تکنولوژی
الناز فرجی۶:۲۲ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ ارديبهشت

دستگاه قضایی آمریکا گفت که از درخواستش از اپل مبتنی بر  افشا کردن داده های یک گوشی صرف نظر کرده است زیرا فرد دیگری  رمز این گوشی  را که مربوط به شخصی در یک پرونده ی مواد بود  به آنها داد . پیگرد کننده های فدرال در نامه ای به قاضی منطقه در آمریکا ، مارگو برودی گفتند که جستجوگران در شب پنج شنبه بعد از استفاده  از رمز عبور موفق به دسترسی به آن آی فون شدند . دولت گفت که دیگر نیازی به کمک اپل در باز  کردن آی فون ندارد و از درخواستش برای همکاری اپل در این پرونده ی مواد صرف نظر میکند . سخنگوی دستگاه قضایی ، امیلی پیرز در بیانیه ای در روز جمعه گفت " همانطور که قبلا گفتیم ، این پرونده ها هیچ وقت برای جلسه های دادگاهی گذاشتن نبودند ، آنها درباره ی توانایی اجرای قانون و نیاز به شواهد در دستگاه های متعاقب بودند تا  دستور های قانونی و مجوز های جستجو ."
دستگاه قضایی به دنبال cupertino ، اپل موجود در کالیفرنیا بود تا در این پرونده ی مواد همکاری کند ، گرچه به تازگی دعوایش با اپل را کنار گذاشته بود تا وارد آی فون شخصی در حمله ی دسامبر در سن برناردینو شود که 14 نفر را کشته بود . در این پرونده یک سوم شخص مجهول با تکنیکی وارد شد و گوشی را باز کرد . این موجودیت هنوز نامی ندارد و دستگاه قضایی هنوز روش استفاده شده را افشا نکرده است . نمایندگان اپل فورا به این درخواست برای نظر شب جمعه پاسخ ندادند .
این غول تکنولوژی در حال مبارزه با تلاش های دستگاه قضایی بوده و در برگه های دادگاهی هفته ی پیش گفت که درخواست دولت غیر طبیعی است چون احتمالا داده های گوشی ارزش کمی دارند و این کنگره هیچ وقت چنین درخواست هایی را در all writs act 1789  پاسخ نگفته است . همچنین گفت که هیچ اثباتی وجود ندارد که کمک اپل لازم باشد چون همان تکنیک استفاده شده توسط FBI در کالیفرنیا ممکن است در پرونده ی مواد هم جواب دهد . اما پیگرد کننده های قانونی اینطور گفتند که دولت نیاز به یاری اپل برای دسترسی به داده ها دارد ، که به عقیده ی  آنها مجوز جستجو بود . "
در روز پنج شنبه چند گروه اجرای قانون در دادگاه فدرال بروکلین گفتند که میترسند عموم مردم از کمک به پلیس سرباز بزنند اگر اپل اجازه ی ممانعت در دادن اطلاعات در پرونده ی مواد را داشته باشد . این گروه ها گفتند که تلاش های دولت را حمایت میکنند تا قانون امسال قاضی را در مورد اپل برگردانند.

برچسب هاFedsiPhone
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا میدانید هزینه واقعی ساخت آیفون چقدر است؟