ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳۰ فروردين

دولت فرانسه اعلام کرد قصد دارد استفاده از سرویس پیام‌رسان رمزنگاری شده‌ی خود را از تابستان امسال شروع کند. نگرانی‌های زیادی از خطرهایی که نمونه‌های خارجی پیام‌رسان ها دارند و احتمال جاسوسی از مراکز رسمی این کشور از طریق پیام‌رسان‌های رمزنگاری عمومی نظیر تلگرام و واتس‌اپ وجود دارد، علت این تصمیم فرانسه است.
به گزارش رویترز، وزرای فرانسه نگران استفاده از پیام‌رسان‌های رمزنگاری شده‌ی ساخت خارج هستند که در داخل فرانسه هیچ سروری ندارند. سخنگوی وزارت دیجیتال فرانسه به TechCrunch گفت "ما نیاز به پیدا کردن راهی برای داشتن سرویس پیام‌رسان رمزنگاری شده‌ای هستیم که توسط ایالات متحده‌ی آمریکا و روسیه رمزنگاری نشده باشند. باید به احتمال نقض قانون در این پیام‌رسان‌ها، همانند آنچه در فیسبوک رخ داد، باشیم. بنابراین ما باید این اوضاع را هدایت کنیم."
موسس تلگرام، Pave Durov روسی است و هر چند این کارآفرین دور از وطن زندگی می‌کند، سرویس پیام‌رسان وی در روسیه هم پس از اینکه Durov درخواست دسترسی مقامات روسیه به سرورهای تلگرام را رد کرد، مسدود شده است. واتس‌اپ هم که در سراسر پلتفرم خود به طور کامل رمزنگاری شده است، زیر نظر فیسبوک، غول فناوری ایالات متحد‌ه‌ی آمریکا است و خارج از ایالات متحده توسعه یافته است.
به گفته‌ی این سخنگو و با هدف اجباری ساختن استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان بومی فرانسه از تابستان سال جاری، در حال حاضر ۲۰ کارمند رسمی و عالی رتبه‌ی غیر نظامی در حال آزمایش این برنامه‌ی جدید هستند.
وی اضافه کرد این پیام‌رسان در نهایت و در صورت موفق بودن برای تمامی شهروندان عرضه می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه