تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۶ دي

هم‌اکنون سال نوی قمری نیست، اما چیز جدیدی در ماه وجود دارد. در نقطه‌ی عطف جدیدی برای اکتشافات فضایی، چین اعلام کرد برنامه‌ی مربوط به ماه آن به طور موفقیت‌آمیزی یک کاوشگر را بر روی نیمه‌ی تاریک ماه مستقر کرد. این اولین‌بار است که کشوری به این بخش از ماه قدم می‌گذارد.
بر اساس اطلاعات آژانس فضایی چین، این کاوشگر، شامل یک لاندر و یک ماه‌پیما، در ساعت ۱۰:۲۶ دقیقه‌ی صبح به وقت پکن ماه را لمس کرد. این اولین فرود بدون آسیب و صدمه در طرفی از ماه است که از زمین قابل رویت نیست.
The South China Morning Post اوایل هفته گزارش کرد، Chang’s-4 (نام کاوشگر چین) برای "مشاهدات نجومی با استفاده از امواج رادیویی فرکانس پایین، بررسی خاک و شکل زمین، شناسایی ترکیب‌های معدنی و ساختار سطحی کم عمق ماه، و اندازه‌گیری تابش نوترون و اتم‌های خنثی" به کار می‌رود.
این موفقیت در فرود نرم و بدون آسیب برای اکتشافات فضایی از آن جهت دارای اهمیت است که اطلاعات نسبتا کمی درباره‌ی سمت پنهان ماه در مقایسه با سمت نزدیک و رو به زمین آن وجود دارد که تاکنون در ماموریت‌های قبل بررسی شده است.
عکس‌های گرفته شده توسط فضاپیمای اولیه، شامل Soviet Union’s Luna 3 و Zone 3 و برنامه‌ی مدارگرد ماه ناسا تفاوت‌های معناداری بین این دو سطح ماه را نشان دادند. در سال ۱۹۶۲، کاوشگر Range4 متعلق به ناسا، اولین فضاپیمایی بود که بر ماه اثر گذاشت، اما موفق به ارسال اطلاعات پس از نشستن نشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه