کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱ تير

هنگامی که جهان متوجه شد Apple قصد دارد پردازنده‌های گرافیکی خود را برای iPhone و iPadهای پیش‌رو طراحی کند و دیگر بر روی تکنولوژی‌های Imagination Technologies PowerVR برای این امر متکی نباشد، این شرکت بریتانیایی به سرعت ۷۰ درصد ارزش سهام خود را از دست داد.
درحالی که این شرکت با Apple به دلیل قطع رابطه‌ی کاری در نزاع و کشمکش به سر می‌برد، شرکت Imagination Technologies اقدام به واگذاری بخش‌های MIPS و Ensigma خود نموده است. و حالا امروز نیز این شرکت خبر فروش کل مجموعه‌ی خود را داده است. این خبر را رئيس هیئت مدیره‌ی این شرکت در کنفرانس خبری عنوان داشت.
از دست دادن Apple به عنوان مشتری برای Imagination Technologies یک کابوس بود، به ویژه آنکه در حدود نیمی از درآمد شرکت از سوی همکاری با Apple تأمین می‌شد. سوال مطرح در اینجا آن است که آیا واقعا Imagination Technologies اقدام به فروش خود خواهد کرد و اینکه چه کسی خریدار آن خواهد بود؟
از آنجایی که احتمال می‌رود Apple برای ساخت تراشه‌های گرافیکی خود از تکنولوژی و پتنت‌های در اختیار Imagination Technologies بهره گیرد، این شرکت آماده‌ی طرح دعواهای حقوقی خود می‌باشد.
اما به گمان نگارنده‌ی این مطلب سوال اصلی آن است اگر Imagination Technologies صاحب ایده و تکنولوژی ساخت تراشه‌های گرافیکی بوده، چرا نتوانسته است جایگزینی برای کسب‌وکار خود، به جای Apple بیابد؟

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه