گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي

به گزارش همکاران سیستم، وزارت دفاع آمریکا سازندگان تجهیزات ارتباطی این کشور را تشویق می‌کند تا با همکاری یکدیگر فناوری‌های لازم برای نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی موسوم به 5G را توسعه دهند و آنها را جایگزین فناوری‌های شرکت چینی هوآوی کنند.
«لیزا پورتر» که وظیفه نظارت بر تحقیق و توسعه در وزارت دفاع آمریکا را برعهده دارد از شرکت‌های آمریکایی درخواست کرد نرم‌ افزارهای متن باز مخصوص شبکه 5G را توسعه دهند تا از این طریق بتوانند آنها را جایگزین نرم‌ افزارهای رقیب کنند و به این شرکت‌ها هشدار داده شده است که اگر این اقدام را انجام ندهند، از گردونه رقابت خارج خواهند شد.
تولید نرم افزارهای متن باز مختص شبکه مخابراتی 5G شرکت‌های آمریکایی نظیر سیسکو و اوراکل که بزرگترین تامین کننده تجهیزات شبکه مخابراتی در آمریکا محسوب می‌شوند را تهدید کند.
این فناوری که با نام «شبکه‌های دسترسی رادیوی باز» شناخته می‌شود به کمپانی‌های مخابراتی امکان می‌دهد به جای استفاده از سیستم‌های مورد نیاز، ‌سخت افزارهای خارجی را از طیف وسیع فروشندگان خریداری کنند.
مقامات آمریکا امیدوارند این گزینه به عنوان جایگزینی برای محصولات هوآوی مورد استفاده قرار گیرد. شرکت هوآوی بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی چین محسوب می‌شود و تسلط بر این بازار را در دست گرفته است. ولی بسیاری از مقامات آمریکایی در واشنگتن بر این باورند که استفاده از فناوری‌های شرکت مذکور تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده محسوب می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه