اپلیکیشن
الناز فرجی۱:۵۳ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱ ارديبهشت

فیس بوک در روز چهارشنبه در کنفرانس F8  نشان داد که چطور اجتماعی شدن و روابط اجتماعی میتواند در دنیای مجازی اتفاق بیفتد . دو کارمند با 30 مایل فاصله - رئیس دفتر تکنولوژِی شروفر در سان فرانسیسکو و مدیر تولید مایکل بوث در منلو پارک کالیفرنیا - نشان دادند که میتوانند یک فضای مجازی را با هم تقسیم کنند . در این فضا ، با استفاده از عکس های 360 درجه ، آنها لندن و جایی را دیدند که وسیله ی نقلیه ی هوایی بدون نام فیس بوک در آن قرار دارد ، همدیگر را با قلم های مجازی کشیدند  و سلفی گرفتند و آن را به بازخورد های اخبار فیس بوک در دنیای واقعی فرستادند . بوث گفت " این شروع اکتشاف ما در جایی است که مردم میتوانند با هم در ارتباط باشند و تکنولوژی واقعیت مجازی را به اشتراک بگذارند . "

او ادامه داد : "هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن مانده است و چالش های بسیاری برای حل شدن . از جمله مدل سازی بهتر خودمان در واقعیت مجازی تا بتوانیم حضورمان را در دست ها و سر های جدا به یک مدل واقعی تر از یک شخص تبدیل کنیم ."

دموی تاثیر گذار
گرگ استرلینگ نائب رئیس استراتژی و ایده ی جستجوی محلی گفت  " این دمو بسیار تاثیر گذار بود . آواتار ها -- تصویر های گرافیکی از دو مرد در دمو خام بودند اما قادر به تغییر محیط بودند ، همینطور قادر به ارتباط با اشیا مجازی و پاسخ گویی به آواتر دیگر . "

استرلینگ اضافه کرد " مردم شروع به صحبت در مورد از بین رفتن فاصله با تماس های تلفنی نامحدود کرده اند . این مرگ مرزهای فیزیکی است که مردم را جدا میکنند . " با این حال قبل از اینکه ارتباطات اجتماعی بتواند در فضای مجازی رخ دهد ، کامپیوتر ها باید در خواندن انسان ها بهتر شوند . برایان بلاو مدیر تحقیق gartner بیان کرد: " انسان ها در تشخیص دادن ایما و اشاره های انسان های دیگر خیلی خوب هستند اما کامپیوترها اینگونه نیستند . " او به technewsworld  گفت " ما باید به کامپیوتر ها بیاموزیم که این نوع توانایی های مفهومی را داشته باشند . "
تجربه های خام گذشته : تجربه ی فیس بوک بیشتر توسط الگوریتم های فیس بوک مدیریت میشود . این میتواند زمانی که VR وارد معادله میشود تمام شود .  کلیف رسکایند ، تحلیل گری با تحلیل های استراتژیک میگوید: " شما قادر خواهید بود که از تجربه های خام عبور کنید . " او به Technewsworld  گفت :" شما میتوانید برداشتی متفاوت از حرف من داشته باشید . "

رسکایند اضافه کرد " این عالی خواهد بود که بتوانید تجربیاتتان را به اشتراک بگذارید و مردم را بدون عبور از مسافت های جغرافیایی زیاد ببینید ، به روشی که قبلا ممکن نبود . " دموی اجتماعی  VR در F8 چند نظر ارزشمند را در اهداف فیس بوک در خرید سازنده ی هدست VR Oculus به قیمت 2 میلیارد دلار در سال 2014 افشا میکند .
استرلینگ گفت " آنها oculus را خریدند چون پتانسیل این تکنولوژی را فهمیده بودند . برنامه هایی برای آن وجود دارد ، یکی از آنها به گونه ای نسخه ی واقعیت مجازی فیس بوک است ، یا شبکه های اجتماعی تعریف شده بر پایه ی تکنولوژِی واقعیت مجازی"

بخش های تاریک VR : مانند هر تکنولوژی دیگری ، امکان سوء استفاده از VR اجتماعی هم وجود دارد. استرلینگ بیان کرد " خیلی از تکنولوژی ها میتوانند برای اهداف مثبت استفاده شوند یا منفی . " او ادامه داد " اگر سناریو های واقعیت مجازی خیلی قابل باور شوند، افراد میتوانند خیلی به این تجارب معتاد شوند . ممکن است دوباره برای جدا کردن مردم از واقعیت مجازی مانند مورد گوشی هوشمند یا اینترنت به مشکل بر بخورند . " به علاوه فرصت هایی برای سوء استفاده از کاربران نیز خواهد بود .
رسکایند بیان کرد: " هر نوع سوء استفاده ای که در فیس بوک میبینید میتواند در دنیای مجازی شدید تر شود .
دولت مجازی
به علاوه اینکه دنیاهای مجازی باید مدیریت شوند که این مشکلات بیشتری به وجود می آورند . رسکایند بیان کرد که " این مدیرها وظایف دولت ها را خواهند داشت . احتمالا مذاکراتی در مورد چگونگی کنترل آزادی های فضای مجازی خواهد بود . "
چه زمانی باید منتظر ارتباط مستقیم به صورت مجازی باشیم ؟ بلاو میگوید :" اگر اتفاق بیفتد ، راه زیادی مانده است . "

برچسب هاfacebookVirtual Social
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آغاز ارائه‌ی بازی‌های سرگرم‌کننده بر روی سرویس پیام‌رسان Messenger