گوناگون
الناز فرجی۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۸ ارديبهشت

فیس بوک از محافظه کاران متنفر است .این جمله ای است که این روز ها در مورد فیس بوک میشنویم.
این پیامی است که ممکن است در صورت دیدن  وحشت اخیر این   رسانه در رابطه با شبکه ی اجتماعی با آن روبه رو شده باشید . البته که فیس بوک از محافظه کاران متنفر نیست ، بلکه همه را دوست دارد و میخواهد ما با هم در ارتباط باشیم . داستان از آنجا شروع شد که gizmodo مصاحبه ای با مقاطعه کارانی منتشر کرد که از بخش موضوع های گرایشی فیس بوک ناراضی بودند ، این بخش یک جعبه ی کوچک در گوشه ی بالایی سمت راست نسخه ی دسکتاپ فیس بوک است . چند روز بعد gizmodo با شخصی تماس گرفت که ادعا میکرد ویراستار های دیگر، بخش رسانه های محافظه کار را کمرنگ کرده اند .
کاربرد ها زیاد بودند اما تاثیرش تقریبا کم بود .
افراد زیادی در صنعت رسانه ها که با mashable در مورد " موضوعات گرایشی" صحبت کردند همه به یک نتیجه رسیدند : ما نمیدانیم این بخش چقدر ترافیک استفاده میکند ، ولی این چیزی نیست که همه به آن زیاد اهمیت دهند . رسانه های محافظه کار که با mashable صحبت کردند هم در مورد این موضوع زیاد نگران نبودند .حالا معلوم است که چرا همه نگران هستند .
بعد از این طوفان رسانه ای ، شروع رسیدگی senate ، و بیانیه های تکرای فیس بوک ، این کمپانی در نهایت راهنمایی های برای بخش "موضوعات گرایشی " نوشت .
این نگاهی ناگهانی به کارکرد های داخلی این کمپانی قدرتمند است . این مکالمه خیلی سریع از بهانه های محافظه کاران به یک چیز بزرگتر رسید : آیا فیس بوک به همه ی ما دروغ میگفته است ؟
سوالات در رابطه با بی طرف بودن فیس بوک در زمان خاصی اتفاق می افتند . فیس بوک از کمپانی های رسانه ای میخواهد که در مورد کارش با ویژگی هایی مانند مقاله های فوری ،  bot ها و ویدئو های زنده به او اعتماد کنند . اتفاق خیلی مهمی نیست که فیس بوک 1.6 میلیارد کاربر دارد و از اینکه به طور خاص محتوا، عکس و فیلمی که آنها میبینند را تغییر دهد ابایی ندارد .
یک تماس انسانی
قسمت اخبار فیس بوک توسط الگوریتم هایی اداره میشود که بر اساس علایقتان میفهمند چه چیزی را باید نشان دهند . "موضوعات گرایشی " هم بر اساس یک الگوریتم بود ، اما کمی انسانیت همراهش بود . ویراستار های "گرایشی " فقط میخواستند مطمئن شوند که چیزهایی مانند " لوله های پیتزا " به عنوان اخبار نمیبینید .
فیس بوک فکر میکند که لوله های پیتزا ارزش خبری ندارند که این نشان میدهد فیس بوک سلیقه ندارد .
  بر اساس چیزی که فیس بوک میگوید اوضاع طور دیگری است . این الگوریتم امکان انتخاب کردن موضوع ها و قضاوت در مورد اهمیت خبر ها را بر اساس رسانه های دیگر داشت .
آیا فیس بوک در این باره دروغ گفت ؟ نه دروغ خیلی بزرگی . اما به روشی ماهرانه و برگرداندن واقعیت بله . خود عملکرد مشکلی ندارد . همانطور که یکی از ویراستار ها میگوید مشکل در مورد ترکیب اخبار با تفریح فیس بوک است . عادلانه است که بگوییم رسانه ها به این اخبار خاص زیاد از حد عکس العمل نشان میدهند اما دغدغه های دیگر منطقی هستند . خیلی از وبسایت های دیگر مخاطبان زیادی دارند اما از این نوع سیستم بازدهی فیس بوک استفاده نمیکنند . این که این مسئله به وحشت رسانه ی جمعی منجر شد . این اتفاق زمانی می افتد که یک شرکت تولیداتی را بدون فراهم کردن شفافیت برای عموم و روزنامه نگاران آغاز میکند . روند گرایشی تنها حالت گسترش یافته ی بخش اخبار نبود . این یک اتاق خبر کوچک بود .حالا اعتماد به فیس بوک سخت تر است . آیا فیس بوک واقعا به اعتماد ما نیاز دارد؟ اینطور به نظر میرسد . مارک زوکربرگ نوشت " دلیل این که من خیلی به این قضیه اهمیت میدهم این است که این قضیه به مرکز همه چیز بر میگردد . هر ابزاری که ما طراحی  میکنیم برای این است که به مردم صدایی دهیم که جامعه مان را به هم نزدیک کند . "

برچسب هاfacebook
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چگونه Notification های خود را بر روی ساعت Apple مدیریت کنیم؟