تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۲ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۴ آذر

اگر وزن هواپیمایتان از یک پوند بیشتر است باید ابتدا ثبت نام نمایید 
کمیته ی قانون گذاری امور حمل و نقل هوایی و نام نویسی سیستم های هواپیمایی بدون سرنشین (UAS) در حرکتی گزارش نهایی اش را اعلام کرد و مساله ی پیچیده ای که "کدام هواپیما ها ی کنترل از راه دور باید به خاطر وزن نام نویسی شوند " را حل کرد که این در میان افرد بیرون و درون پروسه مورد اعتراض و حمایت قرار گرفت . به زبان ساده تر این هواپیماهای اسباب بازی اگر وزنشان زیر 250 گرم (8.8 اونس) باشد آزادند و هر چیزی سنگین تر از آن ( تا 55 پوند) ، اگر به صورت قانون وضع گردد ، باید در FAA ثبت نام کنند . گروه کار که گزارشات را در روز 21 نوامبر به FAA فرستاد، تقریبا یک ماه وقت گذاشت تا مساله ی ازدیاد هواپیماهای کنترل از راه دور را بررسی نماید . اعضای کمیته شامل خیلی از مردم مربوط به صنعت هواپیماهای کنترل از راه دور بود . در میان آنها parrot,DJJ,GoPro,3D Robotics  و amazon retail نیز حاضر بودند .
DJJ در روز 23 نوامبر در بیانیه ای که بعد از عمومی شدن گزارش اعلام کرده بود نوشت : " این نتیجه ، حاصل هفته ها گفتگو و سازش  قابل احترام و خاضعانه و به تعادل رساندن علایق در بین شرکت کنندگان است . در حالیکه برخی از جنبه های گروه ممکن است دغدغه ی یک گروه یا دیگری باشد ، تا جایی که به ما مربوط است ، به این رویکرد منطقی و پاسخگویی که در چند پیشنهاد منعکس شده و به مدیریت فرستاده شده  اعتقاد داریم . " یک شرکت کننده ی دیگر ، آکادمی دانش های هوانوردی (AMA) از این نتیجه حمایت نکرد . مدیر اجرایی آن دیو متسون در بیانه ای نوشت :
به عنوان عضوی از گروه کار ، AMA موافقت کرده که نام نویسی UAS در برخی زمینه ها برای هواپیماهایی باشد که برای یک سازمان اجتماعی خارج از راهنما کار میکنند و یا برای اهداف تجاری مفید هستند . متاسفانه همانطور که نوشته شد ، این پیشنهادات فرایند نام نویسی را بار سنگین غیر قابل توجیهی بر 185000 عضو ما  اعمال میکند ، که برای چند دهه در سازمان هوایی هماهنگ عمل کرده اند و زمانی که میخواهند عضو AMA شوند ، اطلاعات شخصی خود را ثبت  میکنند . به این دلیل AMA درخواست داشت نظرات مخالف را هم در گزارش نهایی گروه کار درج کند اما از این کار منع شد .
در حالیکه هواپیماهای کنترل از راه دور به طور فزاینده ای به طبقات AMA ملحق شده اند ، بیشتر اعضا هنوز از هواپیماهای کنترل از راه دور سنتی استفاده میکنند ، و از قوانین و راهنمایی های خودشان استفاده میکنند . هواپیمایی که اعضای AMA  استفاده میکنند اغلب شبیه هواپیماهای واقعی است ولی کاملا از روی زمین کنترل شده و نیاز به کمی مهارت در خلبانی دارد .
هواپیماهای کنترل از راه دور ، برعکس، میتوانند برای خودشان پرواز کنند و برنامه ریزی شوند که از جایی به جای دیگر بروند . AMA خیلی از آنها را اسباب بازی در نظر گرفت " که مشکل امنیتی ایجاد نمیکنند . " . AMA همچنین از گروه کار خواست تا فاکتورهای فراتر از وزن را هم در حین نام نویسی در نظر بگیرند ، مثلا " توانایی و دیگر ویژگی های امنیتی " . اعضای AMA از همین حالا هواپیماهایشان را در موسسه و با مجموعه ی سختی از قوانین ثبت نام کردند و معمولا در محیط های خاصی پرواز میکنند که با نام پروازگاه هم شناخته میشود .
وزن مهم است
نیروی کار, وزن را به عنوان تنها فاکتور تعیین کننده برای نام نویسی انتخاب کرد و از مجموعه ای فرمول پیچیده استفاده کرد تا حداقل وزن یک هواپیمای کنترل از راه دور را که میتواند جان انسان را در معرض خطر قرار دهد مشخص کند . شی  با سطح انرژی جنبشی 80 ژول ( یا تقریبا 59 فوت - پوند) اگر به سر شخص ضربه بخورد, 30 درصد احتمال مرگ دارد...اگر حجم و سرعت اولیه را حساب کنیم معادل شی  با وزن 250 گرم میشود که با سرعت اولیه ی 25 متر/ثانیه یا تقریبا 57 مایل در ساعت حرکت میکند .
این محاسبه های پایانی همچنین در پرواز در محیط های شلوغ و انبوه هم فاکتور محسوب میشوند ، گرچه همین حالا هم پرواز دادن هواپیماهای کنترل از راه دور در این مناطق غیر قانونی است (مثلا یک خیابان شلوغ نیویورک).
صرف نظر از اینکه چگونه نیروی کار در سنجش ثبت نامش به این نتیجه رسید، حداقل وزن 250 گرم هنوز به طور مجازی تمام هواپیماهای کنترل از راه دور Phantom محبوب DJJ  و  Bebop پروت (400 گرم ( AR.Drone ( 380 گرم ) در لیست نام نویسی هستند . هواپیماهای کوچک به اندازه ی کف دست استثنا هستند . گرچه parrot موافق پیشنهادات نیروی کار است و مدیر کل کمپانی ، هنری سیداکس  این بیانیه را به  mashable فرستاده است :
parrot متخصص هواپیماهای کنترل از راه دور ارزان قیمت، جالب و سبک ( زیر یک پوند) است که با یک تبلت یا گوشی به آسانی قابل هدایت اند . ما فکر میکنیم که قوانین جدید FAA در ایجاد قوانین واضح و راهنمایی برای استفاده ی امن و لذت بردن از این هواپیما ها به مشتری کمک میکند ، مانند AR.Drone ,bebop  و bebop 2( وزن هواپیماهای کنترل از راه دور مینی پروت زیر 225 گرم است ) . و ما راه حلی پیدا خوهیم کرد که کاربران این هواپیما ها به آسانی در وبسایت FAA با اپلیکیشن هدایت FreeFlight به عنوان پیشگام مصرف کننده ی هواپیماهای کنترل از راه دور ثبت نام کنند ، ما این را به عنوان قدمی مثبت و لازم برای ادامه ی رشد صنعت هواپیماهای کنترل از راه دور میبینیم .
شما در کریسمس ثبت نام خواهید کرد
اگر این مساله برای FAA یک قانون شود ، اینها مواردی هستند که باید بدانید .
ثبت نام الکتریکی خواهد بود
این کمیته کمترین الزامات را برای ثبت نام در نظر گرفت : فقط نام و آدرس خیابان . همچنین گزینه ای برای وارد کردن ایمیل و شماره موبایلتان اضافه میکنند .
هدف ها این کار را نمیکنند
شما نمیتوانید در یک خرده فروشی یا فروشگاه آنلاین ( با نام دیگر point of sale) در حین خرید هواپیما ثبت نام کنید .
شماره های ثبت نام میتوانند به دلخواه توسط سیستم ثبت نام انتخاب شود یا دارنگان هواپیما ها میتوانند انتخاب کنند که از شماره سریال روی هواپیماشان استفاده کنند .
آن را تگ(tag )کنید
شماره ی ثبت نام شما باید روی هواپیما باشد . به همین دلیل است که این شماره سریال باید بهترین گزینه ی شما باشد. در غیر این صورت میتوانید آن را به عنوان یک برچسب در جایی از هواپیما بچسبانید . این نیروی کار جاهای مخفی مانند بدنه ی باتری را قبول خواهد کرد تا جایی که قابل دسترسی باشد .
این فرایند آنالوگ نیست
RFID خاصی در کار نیست که بخواهید به هواپیماتان اضافه کنید . و FAA از GPS هم برای ردیابی هواپیماهای ثبت نام کرده استفاده نخواهد کرد . در عوض ، پرسنل ثبت نام کننده گواهینامه ی دیجیتال دریافت خواهند کرد و میتوانند درخواست کنند تا برایشان میل شود .
در صورت لزوم  آن را داشته باشید
اگر میخواهید به پرواز بروید ، این ثبت نام با شما خواهد بود . یعنی باید سند آن در گوشی تان یا پرینتش در جیب پشتیتان باشد .
مجانی است
نیروی کار میخواهد که این ثبت نام مجانی باشد . به همین دلیل است که برنامه ای برای فرستادن ثبت نام روی کاغذ برای کسی ندارند . گرچه احتمالش وجود دارد که FAA قانونی در جهت دریافت مقدار کمی پول برای ثبت نام دریافت کند . در این صورت نیروی کار 0.001 دلار را پیشنهاد میکند .
تنها برای بچه های بزرگ
ثبت نام کنندگان این هواپیما ها حداقل باید 13 ساله باشند . از آنجایی که خیلی از کاربران این هواپیما ها زیر این سن خواهند بود ، یکی از والدین یا یک سرپرست میتواند این ثبت را کامل کند .
هشدار شهروندان
آیا مقیم و شهروند آمریکا نیستید؟ مشکلی ندارد. هنوز هم میتوانید برای یک هواپیمای جدید ثبت نام کنید .
برایتان هزینه در بر خواهد داشت
پرواز دادن هواپیما بدون ثبت نام برایتان جریمه در پی خواهد داشت . مشابها ،  هواپیمای ثبت نام شده ای که در محدوده های غیر قانونی پرواز کند هم جریمه خواهد شد . هنوز مشخص نیست که چگونه کسی میخواهد دارنده ی یک هواپیمای آواره و ثبت نام نشده را پیگیری کند .
جریمه میتواند خیلی بالا باشند
از آنجایی که هنوز برنامه ای برای جریمه ی مصرف کنندگان هواپیما وجود ندارد، ممکن است FAA مجبور باشد بر وضعیت های موجود تکیه کند که جریمه شان از 25000 دلار فراتر میرود . نیروی کار توسعه ی یک "برنامه ی جریمه ی مناسب و منطقی را پیشنهاد میکند که جدا از هواپیماهای با سرنشین معمولی باشد . "
هنوز رسمی نشده است
این هنوز یک پیشنهاد است . FAA میتواند در اسرع وقت آن را به کار بگیرد یا روی برخی از اختلاف عقیده ها تمرکز کند و درخواست تنظیم کند ، مانند راه حل های ثبت نام وزن های بالا . مدیر FAA ، مایل هورتا در بیانیه ای گفت : " من با تیمم در FAA  کار خواهم کرد تا پیشنهادهایشان را بازبینی کنم ، درست مانند نظرات عمومی که در حین  ارائه ی پیشنهادات به secreteary foxx دریافت کردیم . ما  درست و با انطعاف کار خواهیم کرد تا به سمت قدم های بعدی ثبت نام برویم . "
هنوز قوانینی وجود دارد
حتی بدون ثبت نام ، بازهم لیست بلندی از قوانین برای هواپیماهای کنترل از راه دور یا سیستم های هواپیمایی بدون سرنشین کوچک (sUAS ) وجود دارد .

برچسب هاDronesrules
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ناسا در حال کار کردن با دانشجویان بر روی طرح هوای پیمای مریخ است