تکنولوژی
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۷ مهر

طبق نظر متخصصین لابراتوار کسپرسکی، مهاجمان می توانند به راحتی دوربین های ترافیکی روسیه، که در جاده ها نصب شده  را کنترل کنند. در نتیجه قادر خواهند بود به آنها متصل شده و تصاویر آن ها را دستکاری کنند. این متخصصین در این مورد تحقیقات گسترده ای را انجام داده اند. همانطور که مشخص شد پیدا کردن آی پی آدرس و محل قرار گیری این دوربین ها کار چندان دشواری نیست.
در طول این تحقیقات گسترده که توسط کارشناسان روسی این لابراتوار انجام گرفت، مشخص گردید، دوربین های ثابت ترافیکی و نقص راه ها که توسط متخصصین در راه ها نصب شده است، به هدف هکر ها برای حملات مخرب اینترنتی تبدیل شده است.
این  کارشناسان می گویند، در تعدادی از شهرهای فدراسیون روسیه به دوربین های ثابت ترافیکی می توانند براحتی در دسترس هکرها قرار گیرند.
 دلیل این امر این است که سیستم های با استفاده از داده امن رمزگذاری نشده اند و تنها برای دیدن تصاویر زنده و کنترل راه ها برنامه ریژی و نصب شده اند و تنطیمات امنیتی آنها فعال نشده است.
آنها می گویند، این ابزار نیاز فوری به فعال سازی گزینه های امنیتی دارند. پیش از این یکی از هکر های روسی با نصب یک دوربین غیرقانونی در یکی از راه ها، برای رانندگان محلی برگه های جریمه ساختگی ارسال می کردند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه