نرم افزار
نيلوفر كل واخي۱۶:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد

عصر طلایی رمز عبور در حال به پایان رسیدن است.
این تغییر زمانی آغاز شد که وب سایت ها شروع به رتبه بندی رمز عبورهایی که ما آنها را ایجاد می کردیم، پرداختند، و سعی داشتند تا از ما درخواست کنند که تعدادی حروف بزرگ و نمادها را به رمز عبور خود اضافه کنیم تا حالت این رمز عبور را از ضعیف به قوی تغییر دهیم.

کاربران برخی از وب سایت هایی که از بلندپروازی بیشتری برخوردارند، نیاز داشتند تا رمز عبور آنها شامل یک عدد، یک حرف بزرگ و حروف کوچک باشد. طبق اطلاعات درج شده در وبلاگ تیم مایکروسافت، در حال حاضر مایکروسافت استفاده از برخی رمزعبورهای به خصوص را ممنوع کرده است.

رمزعبورهایی که در بین خدمات مایکروسافت ممنوع شده اند ( از جمله outlook ، Skype، Xbox و...) از میان "فهرست بدترین رمز عبورهای" سالیانه به وسیله ی SplashData تعیین شدند. این رمز عبورها شامل "12345" و کلمه ی"رمز عبور" بودند که در بالای این فهرست قرار داشتند و در کنار آنها کلمات محبوب ”qwerty” و کلمه ی مورد استفاده ی تازه واردها یعنی ”starwars” قرار داشتند.

طبق اطلاعات وبلاگ، خدمات سرپرستی و مدیریتی مایکروسافت (Azur AD) استفاده از رمز عبورهای مشابه را نیز به زودی ممنوع خواهد کرد.
در این وبلاگ اعلام شده است که این کار بخشی از تلاش های انجام شده به منظور سرکوب کردن و پیگیری رمز عبورهای دزدیده شده است. و ممنوعیت استفاده از رمز عبورهای معمول، کار را برای هکرها دشوارتر می کند تا آن ها نتوانند تنها از طریق حدس زدن به حساب کاربردی افراد وارد شوند. همچنین در این مطلب به آخرین اخبار اشاره شده است که در آن نام کاربری و رمز عبور حدود 117 میلیون نفر از کاربران لینکدین دزدیده شده است که باعث شده است تا این وب سایت به تنظیم مجدد رمزعبورهای بسیاری از کاریران بپردازد.

اجتناب کردن از استفاده از رمزعبورهای پرطرفدار، به صورت خودکار رمزعبورهای قوی را در اختیار شما قرار نخواهد داد. برای اینکه از وارد شدن افراد به حساب کاربردی خود جلوگیری کرده و این امر را برای آنها دشوار سازید، از ترکیبی از نمادها، شماره ها، حروف بزرگ و حروف کوچک استفاده کنید. همچنین می توانید در صورت امکان و برای ایجاد میزان بیشتری از امنیت ، از احراز هویت دو عاملی (two-factor authentication)  استفاده کنید. 


مایکروسافت تنها شرکتی نیست که به دنبال تغییر چشم انداز رمزعبور می باشد. اخیرا گوگل برنامه ای را ابداع کرده است تا استفاده از رمزعبورها بر مبنای شناسایی صورت، موقعیت و یا بررسی اثر انگشت را لغو کند. فیسبوک نیز درصدد است تا استفاه از رمزعبور را کنار بگذارد و در عوض از آدرس ایمیل یا شماره تلفن برای ورود به فیسبوک استفاده کند.

اگر سایر شرکت ها از آن چه که این شرکتها در صدد انجام آن هستند استقبال کنند، این روند می تواند پایان استفاده از رمز عبور برای ورود شما باشد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپلیکیشن Outlook بر روی Android و iOS از قابلیت تقویم اشتراکی پشتیبانی می‌کند