گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ اسفند

به نوشته‌ی همکاران سیستم، «جان دی‌وان» مدیر ارشد مرکز مهندسی ویندوز مایکروسافت چند نکته مهم را در مرد رفع نواقص در سیستم‌های پیچیده اعلام کرده است که بسیار کاربردی به نظر می‌رسد.
وی در توصیف «چشم انداز سیستم» که او و همکاران سابقش استفاده می‌کردند توضیح داد: «وقتی یک اختلال یا یک مجموعه از اختلال‌ها وجود دارد، شما فقط برای برطرف کردن آن اقدام نمی‌کنید. شما در واقع این سوال را مطرح می‌کنید که این اختلال چگونه ایجاد شده است؟ شرایط زمینه‌ای آن چیست؟ چگونه می‌توانستیم روند مهندسی را به گونه متفاوت شکل دهیم تا این اختلال ایجاد نشود».
آقای دی‌وان طی سال‌های اخیر از این نوع تفکر برای کارهای خود در اصلاحات سیاسی استفاده کرده است. وی پس از بازنشستگی در سال 2013 میلادی و پس از 30 سال حضور در شرکت مایکروسافت، به صورت عمیق درگیر اصلاحات سیاسی شده است و از جمله فعالیت‌های او می‌توان به داشتن نقش اساسی در هیئت مدیره شرکت Represent Us اشاره کرد که یک سازمان دو حزبی برای پایان داده به فساد در سیاست محسوب می‌شود.
او توضیح داد: «ضربه زدن به چند سیاست مدار در جریان چند اتفاق فقط کافی نیست. ما باید برگردیم و مواردی مانند ساختار انگیزه‌ای را بررسی کنیم. باید بدانیم چرا سیاستمداران رفتاری مانند آنچه که انجام داده‌اند را از خود نشان می‌دهند.»
آقای دی‌وان در مورد فعالیت‌های خود در اصلاحات سیاسی در قسمت اخیر برنامه پادکست GeekWire توضیحات مفصلی را ارایه کرده است که بسیار جالب به نظر می‌رسد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه