ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۷ ارديبهشت

مدیرعامل گروه علمی- تحلیلی طیف گفت: از نظر اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز برای فناوری 4G مناسب هستند که در ایران امکان استفاده از آن را از دست دادیم و متاسفانه اپرتورها نتوانستند از آنها استفاده کنند و محبور شدند به منابع فرکانسی بالاتر فشار بیاورند.
محمد کشوری در گفت و گو با خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) افزود: همین الان باندها 2600، 2100 و 1800 که برای نسل های 3G و 4G تلفن همراه در کشور استفاده می شوند، به شدت برای اپراتورهای تلفن همراه کشور محدودیت دارند.
به گفته او، اگر باندهای 700 و 800 مگاهرتز برای توسعه فناوری نسل چهارم در اختیار اپراتورها قرار داده شده بود، می توانستند در توسعه شبکه خود روی این باندهای فرکانسی توازن برقرار کنند بطوریکه پوشش شبکه را روی باندهای پایین و ظرفیت شبکه را روی باندهای فرکانسی بالا ایجاد کنند.
کشوری با اشاره به اینکه فرصت بهره برداری مناسب و به موقع از باندهای پایین را هنگام توسعه 4G از دست داده ایم، گفت: اپراتورها مجبور شده اند شبکه شان را روی باند فرکانسی بالا ایجاد کنند و درحال حاضر فشار بسیار بالای ناشی از افزایش تعداد مشترکان و مصرف بالای دیتای تلفن همراه موجب شده تا درحال حاضر فشار زیادی به باندهای بالا برای بهره برداری بیایید و اپراتورها با محدودیت توسعه مواجه شده اند.
او افزود: طی پنج سال آینده باید باندهای 700 و 800 مگاهرتز را استفاده کنیم و هر روزی که از آنها استفاده نکنیم، ضرر است. در واقع ضرر ناشی از عدم النفع است.
به گفته مدیرعامل گروه علمی- تحلیلی طیف، در صورت تخلیه و آزادسازی باندهای پایین و بهره برداری به موقع از آن، کشور می توانست از آنها درآمد کسب کرده و خدمات زیادی را توسعه بدهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه