ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۳۰ مرداد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با اشاره به پوشش ۹۰ درصدی همراه اول در جاده های این استان گفت: از 2166 کیلومتر مسیر جاده ای در استان، 90 درصد مسیرهای اصلی و فرعی زیر پوشش آنتن دهی اپراتور همراه اول، 81 درصد ایرانسل و 60 درصد رایتل قرار دارند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اعلام این خبر افزود: از 2166 کیلومتر جاده اصلی و فرعی در استان، بیش از دو هزار کیلومتر تحت پوشش یکی از سه اپراتور تلفن همراه و تمامی مناطق شهری گیلان دارای سرویس اینترنت نسل چهارم است.
وی افزود: هم اکنون بیش از دو میلیون و 613 هزار مشترک این استان از اینترنت پرسرعت سیار و ثابت استفاده می کنند و 1881 روستای استان نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.
فرزاد توکلی اظهار کرد: تعداد مشترکان تلفن ثابت استان گیلان بیش از یک میلیون و 36 هزار نفر است و از دو هزار و 567 روستای این استان، دو هزار و 411 روستا دارای تلفن خانگی و روستاهای دارای ارتباط نیز به دو هزار و 436 روستا رسیده است.
وی افزود: در حال حاضر 1792 سایت نسل سوم و 1600 سایت نسل چهارم در گیلان فعال و بیش از چهار میلیون و 79 هزار مشترک تلفن همراه نیز در استان فعال است.
فرزاد توکلی اضافه کرد: این استان در زمینه شاخص توسعه فناوری اطلاعات (IDI) رتبه دهم را بین 31 استان در کشور دارا است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه