کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۱ مرداد

داو جونز گزارش داد توئیتر مذاکرات اولیه برای احتمال ادغام با TikTok که پیش از این ترامپ آن را تهدیدی برای امنیت ملی خوانده بود، آغاز کرده است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، TikTok اپلیکیشن چینی به اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه است که هنوز مشخص نیست آیا توئیتر می تواند در این معامله موفق شود و عملیات اجرایی این اپلیکیشن در آمریکا را برعهده بگیرد.
از آنجاییکه سایز شرکت توئیتر بسیار کوچک است، این رسانه اجتماعی که در سن فرانسیسکو مستفر است، احتمال داده در آن سحطی که مایکروسافت یا دیگر علاقه مندان به سرمایه گذاری روی این اپلیکیشن مورد بررسی های ضدانحصاری قرار گرفتند، قرار نخواهد گرفت.
مایکروسافت هفته های پیش مذاکرات خود را با شرکت ByteDance، مالک TikTok که در پکن مستقر است، آغاز کرده بود و به نظر می رسد پیشران احتمالی این معامله باشد. ضمن اینکه ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت یک هفته پیش درباره این مساله با ترامپ صحبت کرده بود.
سرمایه بازار توئیتر درحدود 29 میلیارد دلار است که بسیار کمتر از سرمایه 1.6 تریلیون دلاری مایکروسافت است. ضمن اینکه اگر توئیتر بخواهد TikTok را بخرد باید از کمک سرمایه گذاران دیگر کمک بگیرد.
جک دورسی، مدیر ارشد اجرایی توئیتر پیش از این تلاش ناکامی برای به اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه داشت اما سرانجام اپلیکیشن Vine را در سال 2016 چهار سال پس از به دست آوردن آن به منظور کاهش هزینه ها بست.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه