اپلیکیشن
نيلوفر كل واخي۲۰:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳۰ تير

اپلیکیشن های جعلی Pokemon در تلاش هستند تا بر روی تعلیم دهندگان از همه جا بی خبر تاثیر بگذارند.
حالا همه چیز رسمی شده است: Pokemon Go به یک پدیده ی اساسی تبدیل شده است: و توانسته توجه افراد را به این واقعیت گسترش یافته جلب کند، برای سازندگان فیلم الهام بخش باشد و حتی به بازیکنان کمک کند تا با استرس و اضطراب کنار بیایند. متاسفانه از طرف دیگر به ایجاد هدفی برای توسعه ی نرم افزارهای مخرب تبدیل شده است. با توجه به همکاران آنتی ویروس ما در ESET ، حداقل سه اپلیکیشن جعلی Pokemon  از زمان عرضه شدن بازی، در Google Play Store شناسایی شده اند. یکی از آن ها از تفاوت های نگران کننده ای برخوردار بود به طوری که می توانست به عنوان اولین بدافزار مخرب محسوب شود، و آن یه اپلیکیشن جعلی با قابلیت قفل کردن صفحه بود که به Google Play راه یافته بود.
در یک نگاه، Pokemon Go Ultimate شباهت بسیاری به اپلیکیشن های رسمی دارد اما پس از نصب، نام این اپلیکیشن به خودی خود به PI Network تغییر می یابد، راه اندازی و اجرای آن باعث می شود که بلافاصله دستگاه کاربر قفل شود، و تلفن را غیرقابل استفاده می کند تا زمانی که باتری تلفن را جدا کرده و یا به کمک Android Device Manager به بوت کردن دوباره ی دستگاه بپردازید. زمانی که تلفن دوباره بوت می شود، این اپلیکیشن خود را پنهان می کند و به تولید آگهی های درآمدزا با کلیک کردن بر روی تبلیغات در پشت زمینه ی دستگاه ، بدون هیچ گونه سروصدایی منجر می شود. همه چیز می تواند بدتر از این نیز باشد: وبلاگ ESET گفته است که این اپلیکیشن تنها یک قدم با باج افزار شدن فاصله دارد.
دو اپلیکیشن جعلی دیگر Pokemon به طور خلاصه به ایجاد پیام های امنیتی جعلی می پردازند، و تلاش می کنند تا با حقه بازی کاربران را مجبور به پرداخت هزینه برای خدمات از بین بردن ویروس هایی کنند که وجود ندارند. در حال حاضر، به نظر می رسد تمام این اپلیکیشن ها از Google Play برداشته شده اند، اما باز هم مراقب باشید: احتمال بسیاری وجود دارد که باز هم در روزهای آینده سر و کله ی آن ها پیدا شود. در نهایت، بهتر از به انقلاب Pokemon بپیوندید، تنها اطمینان حاصل کنید که قبل از اجرای آن ها، اپلیکیشن های واقعی را دانلود می کنید. می توانید لینک زیر را برای توصیه های کامل ESET و پیشنهادات امنیتی آن مشاهده کنید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

حاشیه های بازی پوک مون گو در اینترنت