گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۳ آبان

قیمت باور نکردنی بیت‌کوین که در سال جاری به بیش از 7000 دلار رسید، مصرف برق کلی آن را شتابان افزایش داده است، زیرا مردم در سرتاسر جهان کامپیوترهای بیشتری را برای استفاده از پول ارز دیجیتال به اینترنت وصل می‌کنند. Alex de Vries، شاخص تحلیل ارز رمزنگاری شده، معروف به Digiconomist تخمین می‌زند با این روند قیمت‌ها، برای ماینرهای بیت‌کوین سودآور خواهد بود تا سالانه بیش از 24 تراوات ساعت انرژی مصرف کنند، در همین حال که آن‌ها برای برطرف کردن مشکل به افزایش معماهای رمزنگاری شده برای "ماین" بیشتر بیت‌کوین‌ها رقابت می‌کنند. این میزان مصرف از استفاده‌ی جمعیت 186 میلیونی نیجریه در طی یکسال بیشتر است. این میانگین‌ها زمانی شوک آورتر می‌شود که بدانیم 215 کیلو وات ساعت آب معدنی توسط ماینرها برای هر معامله بیت کوین مصرف می‌شود (در حال حاضر 300000 معامله در روز وجود دارد) و در حالیکه میانگین مصارف خانگی آمریکایی‌ها 901 کیلووات بر ساعت در ماه است، هر معامله‌ی بیت‌کوین، انرژی مورد نیاز برای اجرای یک خانه‌ی راحت و هر چیز در آن را برای نزدیک به یک هفته نشان می‌دهد.
در مقیاسی بزرگ‌تر، شاخص De Vries نشان می‌دهد که ماینرهای بیت‌کوین در سراسر جهان می‌توانند در هر زمانی برق کافی برای مصرف در ۲/۲۶ میلیون خانه‌ی آمریکایی را مصرف کنند.
از سال 2015 مصرف برق بیت‌کوین در مقایسه با روش‌های پرداخت دیجیتال معمولی بسیار زیاد است. این بدین دلیل است که قیمت دلار بیت‌کویت به طور مستقیم متناسب با میزان برقی است که می‌تواند برای ماین کردن ان سودآور باشد. با افزایش قیمت‌ها، ماینرها توانایی محاسباتی بیشتری برای به دست آوردن بیت‌کوین‌های جدید و هزینه‌های معامله خواهند داشت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه