ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ ارديبهشت

به گزارش آی‌تی‌من، هیات وزیران ضوابط اجرایی قانون بودجه ۹۸ را که به منزله‌ی قاعده‌‌ی مالی دولت در سال جدید است، تصویب کرد که در آن قواعدی برای توسعه و استفاده از سامانه‌های الکترونیکی گنجانده شده است.
در این قواعد بندهای متعددی درباره استفاده از سامانه‌های الکترونیکی و توسعه آن‌ها آمده است که می‌خوانید.
براساس بند هشتم این مصوبه، دستگاه‌های اجرایی مجازند یک درصد از اعتبارات مندرج در قانون را به منظور استقرار سامانه (سیستم) مدیریت سبز هزینه کنند و موظفند گزارش عملکرد این موضوع را هر شش‌ماه یک‌بار به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال کنند.
بر اساس بند ۱۴، پرداخت کمک هزینه تلفن همراه تا سیصد هزار ریال در ماه به مدیران و کارمندانی که بنا به شرایط خاص باید به طور مستمر در دسترس باشند، به تشخیص رییس دستگاه اجرایی یا مقام مجاز از طرف وی مجاز است.
در بند پانزدهم آمده است که دستگاه‌های اجرایی اعم از دستگاه‌های مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری موظف به ثبت اطلاعات کارکنان رسمی، پیمانی، قرارداد کار معین و مشخص و قرارداد کارگری در پایگاه اطلاعاتی سازمان اداری و استخدامی کشور و دریافت شماره مستخدم یا شماره شناسه و صدور احکام کارگزینی از طریق سامانه کارکنان نظام اداری و انجام امور مختلف اداری و مکاتبات موضوع این ماده از طریق این سامانه هستند. شرکت‌های دولتی موظف به رعایت جزء (۵) بند (ط) تبصره (۲) قانون هستند.
همچنین براساس بند ۱۹ کلیه دستگاه‌های اجرایی که اعتبارات مربوط به حقوق و مزایای واحدهای استانی‌ آن‌ها ملی است و به صورت متمرکز از طریق خزانه‌داری کل کشور پرداخت می‌شود، مکلفند فهرست حقوق را ماهانه به تفکیک استان به خزانه‌داری کل کشور ارسال کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه