گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۵ اسفند

پس از قتل عام خونین مسجد در نیوزیلند که گفته شده ۴۹ نفر کشته شدند، شرکت‌های فناوری تلاش کردند پلتفرم‌هایشان را از اطلاعات ترویج شده‌ی این تروریست پاکسازی کنند، اگرچه که ویدئوی آن تقریبا در سرتاسر اینترنت منتشر شد. این رویداد به صورت زنده بر روی فیسبوک پخش شد و آن را به یکی از دلخراش‌ترین رویدادهای خشن تبدیل کرد که از طریق جوامع اینترنتی و در زمان حقیقی انتشار یافت.
در همین حال، کاربران توییتر دیگران را از به‌اشتراک‌گذاری این ویدئوی گرافیکی غیر معمول آگاه کردند، برخی کاربران Reddit هم به دنبال آن بودند و دقیقا می‌دانستند کجا آن را پیدا کنند. فرومی به نام r/watchpeopledie که از سپتامبر ۲۰۱۸ غیر قابل جستجو شده بود، تا به امروز برای بازدید مستقیم توسط هر شخصی کاملا فعال بود. این فروم تاریخ طولانی از به‌اشتراک‌گذاری ویدئوهایی داشت که رویدادهای تراژدیک را دنبال می‌کرد، از جمله قتل دو زن توریست در سال ۲۰۱۸ در مراکش.
پس از این تیراندازی، این فروم زیر مجموعه‌ی Reddit بسیار فعال شد، کاربران زیادی به دنبال یک کپی از حادثه‌ی تروریستی نیوزیلند بودند، این ویدئو توسط شخص اول تیرانداز و با یک دوربین سربند گرفته شده بود.
اواخر صبح جمعه به وقت پاسیفیک، Reddit جلوی فعالیت این جامعه‌ی ستیزه‌جو را گرفت. Reddit از ارائه‌ی جزییات بیشتر درباره‌ی این تصمیم خودداری کرد. فروم‌های r/gore و r/wpdtalk هم روز جمعه ممنوع شدند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه