امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۲ بهمن

به گزارش مهر، کلیدهای امنیتی ورود به ابزار مختلف را ایمن تر و ساده‌تر می‌کنند، اما همه قادر به استفاده از آنها نیستند. گوگل با منبع باز کردن یکی از این کلیدهای امنیتی در جهت حل این مشکل اقدام کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، گوگل امروز از اجرای یک طرح منبع باز خبر داده که به فروشندگان سخت افزارهای مختلف کمک می‌کند تا خودشان کلیدهای امنیتی مورد نیازشان را طراحی و تولید کنند.
گوگل معتقد است اجرای این طرح به توسعه این فناوری و افزایش ایمن سازی دنیای مجازی کمک می‌کند. ابتکار عمل یادشده که OpenSK نام دارد، مبتنی بر طراحی یک میان افزار برای سازگار کردن تراشه‌هایی خاص با کلیدهای امنیتی 2FA است.
گوگل حتی کدهای منبع مورد نیاز برای چاپ سه بعدی یک کیس فیزیکی برای نگهداری ابزار مجهز به این کلیدهای امنیتی را منتشر کرده و امیدوار است عموم مردم از آن استفاده کنند.
تراشه منتخب بدین منظور توسط شرکت نوردیک تولید شده و علت انتخاب آن قیمت مناسب و رعایت استانداردهای FIDO2 در آن است. سازگاری با فناوری ان اف سی و بلوتوث کم مصرف از دیگر مزایای به کارگیری این تراشه است. البته گوگل امیدوار است کلیدهای امنیتی 2FA را بتوان بر روی تراشه‌های دیگری نیز در آینده مورد استفاده قرار داد.
گسترش استفاده از کلیدهای امنیتی به کاهش به کارگیری کلمات عبور در دنیای مجازی منجر می‌شود که شیوه ایمنی برای حفظ امنیت کاربران نیست. زیرا هکرها به روش‌های مختلفی قادر به سرقت کلمات عبور هستند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه