کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ خرداد

ابتدا Amazon برنامه‌ی تمام اتوماتیک ساخت فروشگاه آجر و ملات خود را با استفاده از ربات‌ها اعلام کرد. پس از آن Foxconn اعلام کرد قصد دارد 30 درصد از نیروی خود را تا سال 2018 اتوماتیک کند و اخیرا Wendy اعلام کرد کیوسک‌های خودکار را به 1000 فروشگاه خود اضافه می‌کند.
یک موضوع روشن است، ربات‌ها در حال تغییر روش‌های کار و زندگی ما هستند. اما این تنها آغاز راه است و بنابر روایت‌ها تا حدود دو دهه‌ی دیگر 47 درصد از مشاغل ایالات متحده‌ی آمریکا خودکار می‌شوند.
در حالیکه برای اولین بار AI در مشاغل کارخانه و خرده‌فروشی به کار گرفته شده است، بسیاری از مشاغل سنتی یقه‌ سفید نیز در معرض خطر هوش مصنوعی هستند و این اتوماسیون همچنان در حال افزایش به سمت مشاغل پیچیده‌تر می‌باشد، از تجزیه و تحلیل‌های مالی گرفته تا علم بیهوشی. به هر حال همچنان برای کارگران انسانی جای امیدواری وجود دارد. تکنولوژی هر چند از سویی برخی از مشاغل را منسوخ می‌کند اما از جهتی منجر به موج جدیدی از نوآوری‌ها و مشاغل با پرداخت‌های بیشتر خواهد شد. با بهره‌مندی از آموزش، تعلیم و نگرش مناسب، میلیون‌ها کارگر در خطر می‌توانند این ماشین‌ها را به عنوان هم‌گروه بپذیرند و نه رقیب و از موارد بسیاری بهره‌مند شوند؛ حقوق بالاتر، زمانی است که شرکت‌ها برای مهارت و تخصص انسانی هزینه می‌کنند. زندگی بهتر خارج از محیط کار، در نظر بگیرید پنج سال بعد انسان‌ها نه تنها پول بیشتر بلکه وقت آزاد بیشتری خواهند داشت. و AI انقلابی را در روش تعامل شرکت‌ها با مشتریان موجب می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه