ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ بهمن

در راستای معرفی سایت‌های داخلی برای محاسبه‌ی اینترنت نیم‌بها، تولیدکنندگان محتوای داخلی که در داخل کشور میزبانی می‌شوند باید دامنه و آدرس عددی سایت خود را به وزارت ارتباطات اطلاع دهند.
به گزارش مهر، به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در پی تأکید وزیر ارتباطات مبنی بر اعمال هزینه‌ی حداقل نیم‌بها برای استفاده از ترافیک سراچه‌های داخلی نسبت به ترافیک بین‌الملل و راه‌اندازی پرتالی برای ثبت این اطلاعات، رگلاتوری نحوه‌ی معرفی سایت‌های داخلی را برای استفاده از این تخفیف اعلام کرد.
مجید حقی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: اعمال هزینه‌ی حداقل نیم‌بها برای استفاده از ترافیک سایت‌های داخلی نسبت به ترافیک بین‌الملل از مواردی که شرکت‌های ارائه‌کننده‌ی خدمات اینترنتی باید آن را رعایت کرده و در مورد آن به کاربران اطلاع‌رسانی کنند.
وی اظهار داشت: تمامی تولیدکنندگان محتوای داخلی که سایت‌ها و محصولات آن‌ها در داخل کشور میزبانی می‌شود می‌توانند با مراجعه به پرتال سازمان فناوری اطلاعات ایران به آدرس http://ito.gov.ir و یا با استفاده از لینک icip.ito.gov.ir دامنه و آدرس IP خود را ثبت کنند تا این آدرس‌ها به اپراتورهای اینترنتی برای اعمال اینترنت نیم‌بها اطلاع داده شود.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت پر سرعت ثابت موظف هستند در مورد پهنای باند، سرعت و تعرفه‌ی ارائه‌ی خدمات به مشترکان، مصوبه‌ی ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را به‌ صورت دقیق اجرا کنند. وی گفت: بر همین اساس پهنای باند سرویس در ۹۵ درصد زمان دریافت سرویس، باید با پهنای باند خریداری‌ شده از سوی مشترک منطبق باشد.
حقی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه مسیرهای اتصال مشترکان به مراکز مخابراتی کیفیت متفاوتی دارد و امکان ارائه‌ی سرعت‌های متفاوت به این کیفیت وابسته است، شرکت‌های ارائه‌کننده‌ی خدمات موظف هستند با بررسی دقیق، سرعت‌های واگذاری را امکان‌سنجی کرده و پس‌ از آن برای واگذاری به مشترکان اقدام کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه