تکنولوژی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۴ تير

کمپانی Microsoft نرم افزار ویژه ی جدیدی را برای نابینایان توسعه داده است. نام Seeing AI برای این نرم افزار انتخاب شده که به معنی "دیدن همه چیز" است. این نرم افزار توسعه یافته بسیار مفید است و قدرت دید را برای نابینایان فراهم می‌کند. به عنوان مثال به نابینایان و کم بینایان اجازه می دهد تا مقدار اسکناس ها، پیام ها و حتی تفاوت افراد آشنا از غیر آشنا را تشخیص دهند. این نرم افزار می تواند اسکناس ها را بشمارد و کالا ها را به او معرفی کند. همچنین کاربر باید دوربین گوشی را به سمت اشخاص و سوژه‌های مختلف بگیرد تا اسامی به او اعلام شود.
البته ایده ی اصلی ساخت این برنامه در سال گذشته معرفی شده بود اما تنها پس ازچند ماه توسعه دهندگان موفق به پیاده سازی این پروژه شدند که در نتیجه ی آن برنامه هم اکنون برای کاربران iPhone در دسترس است. یکی از لازمه های استفاده از برنامه فعال شدن دوربین گوشی است. با استفاده از این دوربین تصاویر دریافت خواهند شد تا اطلاعات مورد نیاز فرد ایجاد شوند. سازندگان سعی کرده اند تا تمامی فاکتور های مورد نیاز فرد در این پروژه را در نظر بگیرند و در توسعه ی برنامه از آن کمک بگیرند. این نرم افزار می تواند اسکناس ها را بشمارد و کالا ها را به او معرفی کند. همچنین کاربر باید دوربین گوشی را به سمت اشخاص و سوژه‌های مختلف بگیرد تا اسامی آن ها به او اعلام شود.
بر این اساس برنامه با راهنمایی کاربر به او اعلام می کند تا دوربین را در چه حالتی قرار دهد تا تصویر ثبت شده و توضیحات در مورد آن اعلام شود. نرم افزار جدید Microsoft برای افراد با ضعف بینایی در کشور های خاصی از جهان ارائه شده اما این شرکت قصد دارد تا به سرعت این پروزه را در سراسر جهان گسترش دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه