ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۲ دي

جواد جاویدنیا در پاسخ به خبرنگار مهر اظهار داشت: در موعد مقرر دو پوسته فارسی تلگرام (تلگرام طلایی و هاتگرام) مستقل نشدند و نظر ما این است که این دو شبکه پیام‌رسان باید متوقف شوند.
وی گفت: مانند مرکز ملی فضای مجازی، نظر ما نیز این است که هاتگرام و تلگرام طلایی در موعد مقرر نتوانسته‌اند از زیرساخت تلگرام، مستقل شوند.
جاویدنیا اظهار داشت: ما تصمیم خود را به سلسله مراتب مدنظر اعلام کرده‌ایم اما تصمیم نهایی برای توقف فعالیت این دو پیام‌رسان باید به صورت جمعی گرفته شود و هنوز در این زمینه ابلاغی صورت نگرفته است.
این اظهارات در حاشیه نشست بررسی عملکرد پیام‌رسان‌های بومی و نقش نهادهای زیربط در تقویت یا تضعیف آن، از سوی معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مطرح شد.
جواد جاویدنیا معاون فضای مجازی دادستان کل کشور در نشست بررسی عملکرد پیام‌رسان‌های بومی و نقش نهادهای ذیربط در تقویت و تضعیف آن، با اشاره به مقرراتی که شورای عالی فضای مجازی برای حمایت از پیام‌رسان‌های بومی داشته است، اظهار داشت: در این مصوبه موضوع حمایت موثر از پیام‌رسان‌های داخلی به وزارت ارتباطات واگذار شد.
وی افزود: بازرسی هیئت سه نفره با دستور دادستانی کل کشور حاکی از آن است که وظیفه وزارت ارتباطات در این بخش به طور کامل اجرا نشد. در همین حال در این مصوبه وظایف دیگر دستگاه‌ها نیز در حوزه ساماندهی پیام‌رسان‌های بومی مطرح شد که یکی از آن‌ها وظایف دستگاه قضا برای مقررات‌گذاری در حوزه حمایت از قوانین و مقررات در این بخش بود.
جاویدنیا گفت: آئین‌نامه این موضوع هم‌اکنون مصوب شده و در آن مصونیت مدیران پیام‌رسان‌ها از حیث مطالب کاربران و حریم‌خصوصی کاربران مورد تأکید قرار گرفته است. مطابق با اصل ۲۵ قانون هیچ کس حق دسترسی به حریم خصوصی مردم را ندارد.
معاون فضای مجازی دادستان کل کشور با اشاره به اینکه در خصوص رسیدگی به شکایت علیه پیام‌رسان‌ها، تاکنون شکایتی علیه مدیران پیام‌رسان‌ها صورت نگرفته است، اضافه کرد: به معاونان دادستانی شهرستان‌ها در حوزه جرایم یارانه‌ای ابلاغ کرده‌ایم که موضوع شکایت ویژه از مدیران پیام‌رسان‌ها را به تهران ارسال کنند تا در زمینه رسیدگی با تمرکز بیشتری این موضوع همراه باشد. در همین حال بخشی از این مصوبه نیز به وظایف سازمان صدا و سیما و وزارت آموزش و پرورش باز می‌گردد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه