تکنولوژی
الناز فرجی۱:۵۱ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ آبان

pebble در بین ساعت مچی های هوشمند به گونه ای پیشگام بوده ،  و در زمانی که تکنولوژی پوشیدنی چیزی بیشتر از یک ایده نبود ،  در kickstarter بسیار موفق شد . آخرین ساعت مچی هوشمند این شرکت آینده ی بسیار روشنی دارد اما قیمتش آن را در مثلث برمودای ساعت مچی ها میگذارد . ساعت مچی هایpebble ساده اند . پیام ها ، کنترل موزیک ، زمان و مجموعه ای معقول از اپلیکیشن های سوم شخص از کاربردهایش است - و دیکته ی صوتی هم اضافه شده که زمان کمی به دیگر ساعت مچی های پیشرفته تر برای رقابت میدهد .
این ترکیب بسیار خوبی برای یک ساعت مچی ارزان قیمت به نظر می آید . این محصولات را به قیمت 100 تا 200 دلار بفروشید تا بتوانید جایگزین بهتری نسبت به ساعت مچی های گران قیمت تر داشته باشد که گاهی تلاش میکنند تا تکنولوژی تجملی تر و لیست طولانی تر ویژگی هایشان را توجیه کنند . متاسفانه pebble بر قیمت ساعت مچی های 2015 اش با رنج 200 تا 300 دلاری اصرار میورزد ، که این باعث میشود در مقابل رقبای پیشرفته تری مانند gear s2 , apple watch  و moto360 کم بیاورد . شما میتوانید بگویید که pebble همه ی چیزهایی که یک ساعت مچی باید داشته باشد را میدهد ( گرچه میتوانید یک قدم فراتر روید و بگویید هیچ کس در حال حاضر به یک ساعت مچی هوشمند نیازی ندارد ) . اما وقتی صفحه نمایش های بهتر ، روش های ورودی روان تر و دیگر ویژگی های خوب مانند دستیار صوتی به قیمت اضافه ی 50 دلار را میبینید ، چرا برای این وسیله ی نیرومند اشتیاق نداشته باشید ؟


pebble محصولات با کیفیت را با قیمتی میسازد که انگار تنها ساعت مچی هوشمند شهر را میسازد . pebble time round یک ویژگی بسیار جالب دارد : این ساعت مچی هوشمند بسیار باریک است . با تنها 7.5 میلیمتر ، نشان میدهد که ساعت های دیگر چقدر کلفت اند . مانند بستن یک thin mint به مچتان است . وقتی یک وسیله انقدر باریک است ، یک عکس العمل نا خودگاه است که باعث میشود وقتی کار هوشمندی کرد  آن را  تاثیر گذارتر از قبل کند  . یک ساعت مچی با ظاهر احمقانه و بزرگ را روی مچ دست خود ببندید و بهتر است که در داخل اش ماشین زمان و پول سازی داشته باشد تا ارزش خریدن را داشته باشد . ولی وقتی چیزی باریک و سبک است احساس یک اسباب بازی را میدهد ، ناگهان کارهای ساده ی یک ساعت مچی هوشمند مانند پیام ها و جواب های صوتی حیرت انگیز میشوند . وقتی از این عکس العمل اولیه گذشتید،  وضعیت pebble time round به عنوان یک ساعت مچی 250 تا 300 دلاری هم بسیار بی مایه به نظر می آید .


صفحه نمایش e-paper اش ( با e-sink  اشتباه گرفته نشود ، این یکی یک LCD با چراغ پشتی دارد ) رنگی است اما نه از نوع تمام رنگی AMOLED  یا IPS که رقبا دارند . همچنین صفحه اش لمسی نیز نیست بنابراین شما باید با دکمه های فیزیکی  هدایت اش کنید . رفتن از دکمه ی چرخان  GEAR S2  یا مهره ی دیجیتالی اپل به چهار دکمه ی pebble مانند رفتن از گوشی هوشمند کنونی تان به سمت یک گوشی moto razr flip  است . راه بهتری وجود دارد و آن این نیست .
با این حال اگر همه ی اینها در یک ساعت 150 دلاری بود میشد آسان تر هضمش کرد اما برای 50 دلار کمتر از gears2  و moto 360  و 100 دلار بیشتر از asus zenwatch2  چرا دیگر خود را اذیت کنیم ؟ pebble time round یکی از آخرین مزایای دیگر pebble   ها را از دست میدهد : عمر باتری شگفت انگیز با یک هفته دوام . اما من مشکلی ندارم که هر شب ساعتم را به شارژ بزنم . تا وقتی که بدانم یک روز کامل دوام می آورد هیچ مشکلی ندارم . ( مانند همه ی ساعت مچی های هوشمند امروزه )  و هیچ چیز دیگری برای نگرانی ندارم . ولی عمر باتری یک هفته ای هنوز امتیاز خوبی است و امکان  مواردی مانند پیگیری خواب را هم میدهد .
اما بر خلاف O.G.pebble ,pebble steel  و pebble time ، این مدل round تنها چند روز دوام می آورد . درست مانند ساعت های  gear s2  و huawei که خیلی پیشرفته تراز ساعت های pebble  اند . با اینحال مشکل دیگر pebble time round در دپارتمان گزاره ی ارزش است . همانطور که ممکن است از Pebble time  مستطیلی به یاد داشته باشید، این شرکت حالا نرم افزار خودش را حول یک  UI میسازد، که میتوانید از صفحه ی اصلی ساعت بالا روید تا اتفاق های گذشته را ببینید و پایین بیایید تا اتفاق های آینده را مشاهده کنید. اگر کاربری هستید که زیاد از تقویم استفاده میکند ، این میتواند راهی راحت برای ترکیب بندی UI ساعت باشد .
متاسفانه همه این کار را نمیکنند . من بیشتر متکی به یادآوری کننده های google now  یا siriهستم  تا نوشته های تقویم و زمانبندی pebble. در واقع زمانی که با یک گوشی اندروید جفت شدم حتی پیام های google now یا هشدار های مربوطه را دریافت نکردم .  زمان بندی UI ایده ی عالی ای با یک عیب است . فکر میکند ما همه زندگی های دیجیتالمان را به یک شکل تنظیم میکنیم . pebble time round از زمان pebble steel خوش قیافه ترین و راحت ترین ساعتی است که ما استفاده کرده ایم ( نه اینکه بقیه راحت نبوده باشند ) . زمانی که اپل ها ، سامسونگ ها و هواوی های دنیا شروع به قرار دادن این تکنولوژی های پیشرفته در ساعت هایی به این باریکی کنند ، آنگاه ما چیزی خیلی خاص بر روی دستانمام خواهیم داشت . و اگر قیمت  pebble time round  الان 100 دلار کمتر بود میتوانست همان چیز خاص باشد .
اما با قیمت 250 دلار، pebble time round ساعتی جالب است که به ما دلایل کافی برای هیجان زده شدن را نمیدهد . چیز خاصی وجود ندارد ، به جز ساخت باریکش . pebble rime round حالا آماده است ، از قیمت 250 برای بند های چرمی تا 200 برای بندهای فلزی ارائه شود. برای اطلاعات بیشتر در باره ی مدل مستطیلی و ماندگاری اش ، میتواند نقد pebble time  امسال در گیزمگ را بخوانید .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

pebble پیشگام در ساعت سازی با سه پوشیدنی جدید برگشته است