تکنولوژی
الناز فرجی۲:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ بهمن

خیلی از دوچرخه سواران کوهستان از تاثیر این پدال های بدون گیره ی معروف  میگویند ، که در آنها یک گیره ی آهنی در ته هر کفش وجود دارد که مکانیزم فنری در پدال به وجود می آورد .  دیگر دوچرخه سواران ایده ی پریدن به آن صورت را دوست ندارند . آن ها پدال های امنی هستند که پای کاربر را با استفاده از مغناطیس به جای روش مکانیکی , سر جایش نگه میدارند . ما اخیرا فرصت داشتیم تا آنها را امتحان کنیم و در کل کارکردشان را دوست داشتیم . هر پدال مگ لاک شامل یک بدنه ی آلمینیومی انودیزه شده با فیوز خودکار سبک ، و 10 آهن ربای سیلندری نئودیمیمی قابل جدا شدن میباشد . این آهن ربا ها جذب گیره های آهنی مستطیلی ته هر کفش میشوند - یعنی این کفش های مخصوص سوارکاری با پایه های گیره ای زمانی استفاده میشوند که سوارکاران تاثیر آهن ربایی بخواهند .


درست مانند پدال های بدون گیره ، سوارکاران پایشان را از مگ لاک تنها با به خارج گرداندن بر میدارند . این کار تقریبا به راحتی در آوردن سیستم محبوب SPD شیمانو است ، زمانی که محافظت کمی وجود دارد - تفاوتش این است که  ما متوجه شدیم مگ لاک کفش های ما را خیلی بهتر از مجموعه ی SPD در همچنین سطحی نگه میدارد . با وجود تمام این حرفها باید در نظر داشته باشید که برداشتن یک پا از پدال معمولی هنوز آسان تر است .
با برداشتن صفحه ی  فلزی پوشاننده ، کاربرها میتوانند آهن ربا ها را یکی یکی در بیاورند ، تا به آن سطحی از جاذبه برسند که با آن راحتند . اگر هر 10 آهن ربا سر جایشان باشند ، هر پدال نیروی جذب 35 Ib ( 16 کیلوگرم ) را دارد . ما متوجه که 5 آهن ربا در هر پدال برای ما مناسب است . این کار به ما اجازه داد که به صورت دایره وار پدال بزنیم ( هل دادن و کشیدن پدال ها به جای اینکه به آنها فشار وارد کنیم )  و از قوز کردن پای ما روی پدال ها در مسیر های سخت جلو گیری کرد و همچنین برداشتن پا بسیار آسان بود .


تا جایی که تسمه ها کار میکنند ، فرایند کندن آهن ربا میتواند کمی سخت باشد . برخلاف آنطور که دستور العمل ها نشان میدهند ، عدم برخورد آهن ربا ها به هم با شدت , آنهم زمانی که از حفره هایشان خارج شده اند  خیلی سخت است . بر عکس ، چرخاندن پیچ حالت فنری در مجموعه ی SPD خیلی آسان تر است . خوشبختانه ، این فرایندی است که بیشتر کاربر ها تنها یک بار باید انجامش دهند . عیب دیگر مگ لاک وزنش است . هر پدال حدود 18 oz (510 گرم) همراه با همه ی آهن رباهایش وزن دارد ، در مقایسه با یک SPS 227 گرمی و یک پدال پلتفرم 99 گرمی . گیره ها تقریبا  برای یک مگ لاک بزرگ اند (99 گرم ) در حالیکه یک گیره ی SPD 28 گرم است . به علاوه ، چون گیره های مگ لاک خیلی بزرگ اند ، ما باید لاستیک های اضافه را از "منطقه ی گیره" در زیر کفش های مورد استفاده بر میداشتیم تا اصلاحشان کنیم .
فقط از روی کنجکاوی ، ما سعی کردیم که از گیره های SPD کوچکتر با پدال های مگلاک استفاده کنیم اما حتی با هر 10 آهن ربا ، حفاظت کافی نبود . روی هم رفته ، گرچه مگ لاک برای سوارکارانی که میخواهند از پلتفرم های ساده فراتر روند سازش خوبی است اما کسانی که زیاد علاقه مند به سیستم های معمولی بدون گیره نیستند ، به خصوص اگر از آهن ربا های کمی در شروع استفاده کنند , برایشان جالب نخواهد بود. مگ لاک همچنین با کفش های کف تخت خیابان هم به عنوان پدال خوب کار میکند ، به علاوه میتوانند برای دوچرخه های مخصوص برف هم خوب باشند - SPD و دیگر سیستم ها گاهی در برف گیر میکنند ؛ اما ما این کار را با مگ لاک به سادگی انجام دادیم .


با این کاربرد، شاید یک نسخه درخشان تر و سبک تر از این پدال های ایده ی خوبی باشد ، که وزن اضافه و بزرگی را کنار میگذارد، فقط یک مخزن با آهن ربای درونش باقی میماند . پدال های مگ لاک هم اکنون در لینک زیر قابل فروش اند و هر جفتش 140 دلار آمریکا اند .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

دادگاه آمریکا طبق بیانه ای به کمپانی اپل دستور داد تلفن همراه فرد مسلح در عملیات تروریستی را رمزگشایی کند