ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۰ اسفند

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان بازوی مشاور و تیم نظارتی در پروژه ملی «ایجاد مرکز رصد و پایش» شبکه ملی اطلاعات نقش کلیدی دارد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین پور مجری پروژه ملی «مشاوره و نظارت بر پیاده‌سازی مرکز رصد و پایش شبکه ملی اطلاعات» گفت: این پروژه در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های شبکه ملی اطلاعات کشور و توسعه توانمندی‌های زیرساختی این شبکه در بخش ارتباطات و اطلاعات در حال انجام است.
وی افزود: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه به عنوان بازوی مشاور و تیم نظارتی از مراحل آغازین این فعالیت، نقش کلیدی را در هدایت و راهبری پروژه، در دو مرحله طراحی و پیاده‌سازی، در تعامل با سازمان فناوری اطلاعات، ایفا نموده است.
حسن پور در خصوص دستاوردهای مهم این پروژه گفت: پروژه مذکور با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و تخصص‌ پژوهشگران داخلی و با هدایت سازمان فناوری اطلاعات، در دو بخش دولتی/خصوصی از مهمترین پروژه‌های ملی کشور بوده و رهگیری و پایش موثر کلیه اطلاعات مربوط به تبادل داده‌های ترافیکی زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی و ارزیابی عملکرد کیفی شبکه در ارائه خدمات کاربردی و محتوایی فراهم‌شده در بستر این شبکه، از دستاوردهای مهم ایجاد مرکز رصد و پایش است که قطعاً تاثیر شگرفی در صنعت ارتباطات اینترنتی داخل کشور و تبادلات داده‌ای و کسب و کارهای داده‌محور خواهد گذاشت.
وی ادامه داد: مراحل امکان‌سنجی، مطالعات اجرایی، تامین، نصب و راه‌اندازی تجهیزات پایلوت سامانه رصد و پایش شبکه ملی اطلاعات به اتمام رسیده است.
حسین پور در پایان گفت: در حال حاضر، تیم اجرایی در قالب برنامه ای دوساله، در حال نهایی‌سازی طرح معماری و پیاده‌سازی مرکز رصد و پایش بوده و از سامانه پایلوت برای تعریف و انجام سناریو‌های آزمون به منظور توسعه و ارتقاء سامانه به یک مرکز رصد و پایش شبکه ملی اطلاعات بهره‌برداری می‌نماید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه