گوناگون
مصطفی طبری۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۳ مرداد

ناسا تصاویر جدید و نادری از نیمه تاریک ماه در حال عبور از جلوی سیاره زمین، منتشر کرد. این تصاویر که توسط دوربین چهارمگاپیکسلی نصب شده بر روی ماهواره Deep Space Climate Observatory satellite که در حدود 1 میلیون مایلی زمین در حال گردش بود، ثبت شدند.
این تصاویر که در 16 جولای ثبت شده اند، نیمه تاریک ماه را به تصویر کشیده اند که امکان رویت آنها از زمین وجود ندارد.


دوربین EPIC که این تصاویر را ثبت نموده وظیفه نظارت پیوسته بر روی چیزهایی مانند اوزون، پوشش گیاهی و ارتفاع ابرها در اتمسفر زمین را دارد.این دوربین برای بررسی تغییرات بوجود آمده در سطح زمین طراحی شده و دوبار در سال عکس هایی از ماه و زمین منتشر می کند. علاوه بر این، تصاویری رنگی از زمین در یک وب سایت ویژه به فاصله 12 الی 36 ساعت پس از ثبت عکس، منتشر می شوند.
نیمه دورتر ماه اولین بار در سال 1959 توسط فضاپیمای روسی به رویت رسیده و تصاویر آن به زمین مخابره شد. در می 2008، فضاپیمای Deep Impact ناسا نیز دیدی مشابه از ماه را از فاصله 31 میلیون مایلی به ثبت رساند.
Adam Szabo دانشمند پروژه DSCOVR در مرکز پروازهای فضایی Goddard Space Flight Center در گرین‌بلت مریلند می گوید: غافلگیر کننده است که زمین تا چه اندازه نسبت به ماه روشن تر می باشد. سیاره ما در مقایسه با سطح ماه، یک جسم فوق العاده درخشان در کهکشان تاریک محسوب می وشد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ناسا و آزمایش مقاومت لباس مخصوص فضای