تکنولوژی
الناز فرجی۰:۲۹ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۶ بهمن

تقریبا دو سال پیش، ما یک دستگاه نمونه را نشان دادیم که یک کلاه ایمنی موتورسواری را به یک اسپیکر تبدیل می‌کرد. هدوی بر خارج کلاه ایمنی تمرکز کرد و از رسانش سطحی برای انتقال امواج صوتی به کلاه بهره برد. اکنون این فناوری به نتیجه رسیده است و هدویو تگ نامیده می‌شود.
تگ توسط پایه گذار هدوی، سوفی ویلبرن معرفی شده است، که از گذاشتن هدفون در گوشهایش در زیر کلاه ایمنی به هنگام دوچرخه سواری گلایه داشت. او سیم‌های اضافی و گوشی‌هایی که به راحتی از گوش در می‌آیند را به عنوان دو مورد آزار دهندگی هدفون‌ها در نظر گرفت و سعی در یافتن یک راه حل داشت.
راه حلی که به ذهن او رسید، نه تنها هدفون‌ها را برای استفاده زیر کلاه بهبود بخشید، بلکه نیاز به هدفون را به کلی از میان برداشت. عاری بودن تک از سیم یا نصب داخلی به این معنی است که اندازه بودن کلاه را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. پس از دو سال دیگر از پیشرفت‌ها، تگ به یک محصول نهایی تبدیل شد.
به روایت ویلبرن، این پیشرفت شامل بسیاری از نمونه‌های قبلی دیگر بوده است که همه چیز از اندازه‌ی باتری و اتصال دهنده ها تا قرارگیری دکمه‌ها تا قراردادن رنگدانه‌ها مورد آزمون قرار گرفته است. در میان تغییراتی که انجام شده است، اضافه شدن یک خمیدگی تنظیم شونده به آن است تا دستگاه بتواند به کلاه‌هایی با شکل‌ها و اندازه‌های مختلف متصل شود، و دکمه‌ی واسطه‌ی کاربر را به یک عدد برساند.
کاربران فقط نیاز دارند تا تگ را به یک گوشی یا دستگاه پخش موسیقی پیوند دهند که با دستگاه بلوتوث 4.1. کار کند و امواج صدا را به کلاه برساند که از میان آن به واسطه‌ی رسانش عبور می‌کنند. تگ سپس می‌تواند سپس موسیقی منتخب کاربر را به داخل آن وارد کند. به گفته‌ی ویلبرن، "می‌توانید تگ را به عنوان یک بلندگوی قوی تصور کنید که هیچ ممبرانی ندارد. تگ از خود کلاه به عنوان ممبران برای ساخت صدا استفاده می‌کند".
نتیجه‌ی این کار افزایش غوطه‌ورسازی صدا است، و موسیقی در تمام اطراف سر کاربر پخش می‌شود. گفته می‌شود که لرزش‌ها به ساختن تون‌های بم قوی کمک می‌کنند.


تگ از یک پلی اورتان ترموپلاستیک ساخته شده است و 123*61 میلیمتر (4.8*2.4 اینچ) ابعاد دارد که فقط بیش از 2 سانتیمتر (0.8 اینچ) به عرض کلاه اضافه می‌کند. او قادر است سرعت‌های بیش از 300 کیلومتر بر ساعت (186 مایل در ساعت) را تحمل کند و هم در برابر آب و هم شوک مقاوم است. او دارای یک باتری لیتیومی 600mAh است که بین 6-8 ساعت کار می‌کند و با USB شارژ می‌شود.
تگ در ابتدای ژانویه راه اندازی شد و اکنون برای سفارش قابل دسترسی است. و قیمت آن 299 یورو (حدود 324 دلار) است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

حذف عبارت جستجو شده در ویندوز