ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۶ آذر

رئيس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشيه بازديد از نمايشگاه بيستم هفته پژوهش،‌ با اشاره به همزماني اين رويداد علمي با نمايشگاه تلكام پلاس گفت: اين همزماني به تقويت پل ارتباطی بين دانش و صنعت كمك خوبی می‌‌كند.
وحيد يزدانيان در حاشيه بازديد از نمايشگاه هفته پژوهش كه صبح امروز (سه شنبه ۲۶ آذر) آغاز شد،‌ اظهار كرد:‌امسال همزماني نمايشگاه هفته پژوهش و تلكام پلاس اتفاق جالبي را رقم زد زيرا تلكام پلاس،‌ ماهيت صنعتي و نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوري كشور ماهيت علمي و پژوهشي دارد و اين مساله مي تواند به پل ارتباطي بين دانش و صنعت تبديل شود.
وي ادامه داد: در حقيقت اگر بتوان از اين ظرفيت استفاده كرد،‌ارتباط بهتري بين بخش دانشگاهي و صنعتي برقرار مي شود و جايگاه رويدادهاي نمايشگاهي در اين قسمت مي تواند در قالب يك تعامل بين فعالان بخش صنعت و دانش نمود پيدا كند.
يزدانيان خاطرنشان كرد: البته در حال حاضر وزنه نمايشگاه و حاضرين آن،‌ به سمت «عرضه» سنگيني مي كند و بهتر است حضور افرادي با ماهيت «تقاضا» در اين نمايشگاه بيشتر شود.
رئيس پژوهشگاه ICT گفت: با بازديدي كه از اين دوره از نمايشگاه هفته پژوهش داشتيم به نظر مي رسد، پژوهش ها بايد بر مبناي محصول محور ارائه شوند و نگاه صرف پژوهشي به آنها كم شود. در واقع نمايشگاه هايي با اين مضمون مي تواند به اين هدف رنگ و بوي عملياتي شدن بدهد.
وي در خصوص بازديد مسئولان و انديشمندان از غرفه پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: ديدار با مسئولان ارشد علمي و پژوهشي در اين نمايشگاه به ما كمك مي كند تا به اولويت ها و چشم اندازهاي آتي، ‌با ارزيابي بهتري دست يافته و بتوانيم در پيشبرد اهداف خود با سرعت بيشتري حركت كنيم.
بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور به مدت ۴ روز از ۲۶ الی ۲۹ آذر ساعت ۹ الی ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی میزبان علاقمندان حوزه علمی و پژوهشی است.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه