تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱۸:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۲ تير

به گزارشی از یاهو، شرکت DroneSeed با ساخت پهباد جدید خود قصد دارد، به بحران جنگل و کمبود چوب کمک کند. این پهباد با استفاده از دوربین، به مطالعه زمین و تراکم جنگل و پیداکردن محل های مناسب برای رشد دانه ها می پردازد و سپس با یافتن محل های مناسب رشد گیاهان، دانه ها را به محل مورد نظر شلیک می کند.
DroneSeed استارتاپی از اورگان (ایالتی در ایالات متحده ) است و هدف اصلی آن توسعه هواپیماهای بدون سرنشین ویژه برای کاشت جنگل و یافتن جای مناسب برای رشد گیاه است. برای این کار،اطلاعات نقشه ای سه بعدی از منطقه را بر روی هواپیما بارگذاری می کنند.
پس از پیدا کردن محل مناسب، هواپیمای بدون سرنشین، دانه را با استفاده از تفنگ ویژه دانه را با سرعت 100 متر بر ثانیه ، به محل دقیق پرتاب می کند. این میزان نیرو سبب فرو رفتن دانه تا عمق مناسب در خاک خواهد شد. سرعت پرتاب دانه ها ، بیشتر از سرعت توپی از که از تفنگ پینت بال شلیک می شود.


هواپیماهای بدون سرنشین کارآمد
با توجه به توضیحات سازندگان در این استارتاپ، هواپیماهای بدون سرنشین می تواند، دانه های گیاه را چندین  بار سریع تر از انسان در خاک قرار دهد . هواپیمای بدون سرنشین می تواند کاشت دانه را در مساحتی به میزان 10کیلومتر مربع از جنگل ، تقریبا مدت زمان سه ساعت انجام دهد، این درحالی است که یک فرد برای کاشت دانه در این مساحت حداقل به یک روز زمان نیاز دارد.
تکنولوژی جدید کاشت بذر به کاهش 10 برابری هزینه ها کمک خواهد کرد ، البته  نه تنها سبب کاهش هزینه ها، بلکه جلوگیری از انجام کار دشوار و خطرناک افراد خواهد شد. کار کردن در تمام روز برای افراد بسیار دشوار خواهد بود اما هواپیماها بدون دستمزد و تقریبا در سراسر روز قادر به انجام کار هستند.

برچسب هاDroneSeed
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ناسا در حال کار کردن با دانشجویان بر روی طرح هوای پیمای مریخ است