ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۰ شهريور

به گزارش Itmen، محمد جواد آذری جهرمی به مناسبت حضور یک ساله‌اش در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گزارشی از عملکرد خود ارایه کرد. خلاصه ای از این گزارش که در صدا و سیما ارایه شد را می‌خوانید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که مهم‌ترین پروژه‌ی ما بخش زیر ساخت شبکه‌ی ملی اطلاعات است گفت: شبکه‌ی ملی اطلاعات سه لایه عمده دارد که متولی لایه زیرساخت آن وزارت ارتباطات است، در لایه‌ی خدمات وزارت ارتباطات در کنار دیگر دستگاه‌ها نقش دارد و لایه‌ی سوم محتوا است که وزارت ارتباطات در آن نقشی ندارد و دیگر دستگاه‌ها در آن دست اندرکار هستند. آذری ادامه داد: در بخش زیرساخت امکان دسترسی مردم به خدمات پرسرعت فراهم می‌شود به صورتی که هم اکنون همه‌ی هزار و ۲۴۲ شهر کشور به خدمات 3G و 4G مجهز شده‌اند.
وی افزود: در این یک سال تعداد سایت‌های نسل سوم از ۲۶ هزار سایت به ۳۳ هزار و ۸۰۰ سایت ارتقا پیدا کرد و سایت‌های نسل ۴، ۱۴ هزار بود که به ۲۷ هزار سایت افزایش یافت و پوشش نسل سوم و نسل چهارم در کشور سراسری شد.
وزیر ارتباطات با تاکید به ضریب نفوذ ۱۱۰.۳۲ درصدی تلفن همراه در شهرها و روستاهای کشور گفت: از بعد زیر ساختی ظرفیت پهنای باند شبکه‌ی انتقال داخلی کشور که زیرساخت اصلی شبکه‌ی ملی اطلاعات است با رشد ۱۰۰ درصدی به ۲۲ هزار و ۱۹۱ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.
وی افزود: ظرفیت شبکه‌ی IP کشور به رشد قابل توجهی داشته و از ۴ هزار و ۳۰۰ به ۷ هزار و ۷۸۷ گیگابیت بر ثانیه رسید.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه در حوزه‌ی ارتباطات بین‌الملل و اینترنت رشد ۸۰ درصدی را داشته‌ایم گفت: پهنای باند اینترنت کشور از حدود ۹۹۵ گیگابیت بر ثانیه به عدد هزار و ۸۰۵ گیگابیت بر ثانیه رسیده است که رشد قابل توجه در حوزه‌ی اینترنت داشته‌ایم.
وی افزود: ظرفیت ترانزیت ارتباطات بین‌الملل که حوزه‌ای استراتژیک برای کشور است رشد ۷ برابری را تجربه کرده است یعنی از عدد ۵۵۸ گیگابیت بر ثانیه در ابتدای فعالیت دولت دوازدهم به عدد ۳ هزار و ۸۴۴ گیگابیت بر ثانیه رسید.
آذری جهرمی در خصوص ۳۹ هزار و ۴۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور گفت: طبق برنامه‌ی ششم توسعه ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید به خدمات پهن باند دسترسی داشته باشند و در حال حاضر ما به ۳۱ هزار و ۸۸۶ روستا به این خدمات دست یافته‌اند و حدود ۵۴ درصد روستاهای ما به خدمات LTE متصل شده‌اند.
وی با ارایه‌ی آمار ۳ هزار کیلومتری خدمات پهن باند در ابتدای دولت دوازدهم در جاده‌های کشور گفت: هم‌اکنون ۵۸ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور به خدمات نسل سوم و چهارم دسترسی دارند.
وزیر ارتباطات با اعلام اینکه مجموع همه این اقدامات باعث شده که تعداد مشترکان پهن باند که ۳۴ میلیون بود به ۶۷ میلیون نفر برسد گفت: ما در یکسال از لحاظ شاخص‌های دسترسی که بازار حوزه‌ی فناوری اطلاعات را ایجاد می‌کند ترکیه را پشت‌سر گذاشته‌ایم و هم اکنون به گزارش نهادهای بین‌المللی متوسط سرعت دسترسی مردم به شبکه در ایران به حدود ۲۳.۷۹ مگابیت بر ثانیه روی موبایل رسیده که متوسط جهانی آن ۲۲.۸۱ مگابیت بر ثانیه است و ایران جایگاه ۵۸ را به خود اختصاص داده است و تولید محتوا داخلی کشور در یکسال ۲ برابر شد و به عدد ۴۳۷ گیگابیت بر ثانیه رسید و این نشان از این است که همزمان با رشد توسعه‌ی دسترسی‌ها میزان مصرف محتوای داخلی کشور معادل دو برابر را تجربه کند.
وی افزود: این در حالی است که ظرفیت اینترنت مصرفی کشور ۸۰ درصد شده، یعنی شیب رشد ارتباطات بین‌الملل به محتوای داخلی بیشتر بود و این به معنای پویایی صنعت فناوری اطلاعات در داخل است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه