موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱ فروردين

برای شرکتی که همواره کاربران خود را مجبور به استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها و حذف استفاده از وسایل ذخیره‌سازی قدیمی چون دیسک‌های نوری نموده است، ارائه‌ی iPhone با ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۶ گیگابایتی برای مدتی بیش از حد معمول صورت گرفته بود.
iPhone با ظرفیت ۱۶ گیگابایتی در سال ۲۰۱۵ بسیار نامناسب می‌نمود، حال که در سال ۲۰۱۷ قرار داریم، توجیهی برای تولید گجت‌هایی با چنین ظرفیت‌های ذخیره‌سازی وجود ندارد. دلیل این امر نیز کاملا واضح و برای هر کاربری ملموس است، چراکه ظرفیت مورد نیاز اپلیکیشن‌ها همچنان رشد پیدا کرده است، ضبط ویدئوها و عکس‌ها با دقت و کیفیت امروزی حجم بسیار بیشتری از پیش اشغال می‌کند و تمامی این موارد ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۶ گیگابایتی را واقعا بی‌معنا جلوه می‌دهد. اما Apple که به عنوان یک شرکت سازنده‌ی محصولات با کیفیت و قیمت بالا شناخته می‌شود، پافشاری بر تولید iPhone با ظرفیت 16 گیگابایت قدری عجیب بوده است. این امر نیز کاربران دارای چنین iPhoneهایی را مجبور به حذف کردن مداوم عکس‌ها و ویدئوهای‌شان نموده است.
در همین راستا Apple اقدام به حذف مدل ۱۶ گیگابایتی از iPhone 7 و سری‌های پیش از آن در پاییز گذشته گرفت و تنها مدل iPhone SE دارای چنین مقدار حافظه‌ی ذخیره‌سازی بود که آن هم از آغاز ۲۴ مارس دیگر عرضه نخواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه