نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳ آذر

Google در روز جاری اعلام داشت که نسخه‌‌ی ۱۰ سرویس Google Play  و Firebase، آخرین نسخه‌ای خواهد بود که از سطح ۹ و ۱۳ API سیستم‌عامل Android پشتیبانی خواهد کرد. نسخه‌ی بعدی این سرویس با شماره‌ی ۱۰.۲.۰ برای انتشار در اوائل ۲۰۱۷ عرضه می‌گردد.. در نسخه‌ی جدید از این سرویس، حداقل سطح پشتیبانی از API به ۱۴، یعنی Android 4.0 ICS افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه پشتیبانی از نسخه‌های Gingerbread و Honeycomb از سال آینده خاتمه پیدا خواهد نمود.
Google Play Service در سپتامبر ۲۰۱۲ به عنوان یک سرویس پس‌زمینه و API package برای Android عرضه شد. این سرویس، روش این شرکت برای ارائه‌ی به‌روزرسانی و ارتقاء برای کاربران Android بدون نیاز به ارتقاء کل سیستم می‌باشد.
طبق آمارهای منتشر شده، Gingerbread که در دسامبر ۲۰۱۰ عرضه شد، تنها دارای ۱.۳ درصد از دستگاه‌هایی است که دارای Google Play Service می‌گردند. Honeycomb نیز که در فوریه‌ی ۲۰۱۱ عرضه شد، در کمتر از ۰.۱ درصد از دستگاه‌ها فعال می‌باشد. بنابراین خیلی جای تعجب ندارد که Google چنین تصمیمی گرفته باشد.
به طور واضح، توسعه‌دهندگان همچنان می‌توانند از نسخه‌ی ۱۰.۰.۰ سرویس Google Play و Firebase بر روی پلتفرم‌های Gingerbread و Honeycomb استفاده نمایند.  هنگامی از API Level 10.2.0 استفاده کردید، بایستی یا از سطح API 14 استفاده کنید و یا APKهایی مجزا با سطح پایین‌تر، برای پشتیبانی از نسخه‌های Gingerbread و Honeycomb ارائه نمایید. امری که مسلم است، پایان کار نسخه‌های Gingerbread و Honeycomb به مرور زمان است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوگل پلی در بروز رسانی جدید