گوناگون
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۳۰ ارديبهشت

به نوشته‌ی همکاران سیستم و به گزارش وب‌سایت venturebeat؛ شرکت گوگل در قالب بخشی از تلاش مداوم خود برای کاهش تاثیرات مخرب سرورهای رایانش ابری بر محیط زیست اعلام کرد پلتفرم جدیدی را توسعه داده است که با وجود پراکنده شدن هرچه بیشتر تعداد مراکر داده، میزان استفاده منابع انرژی جایگزین را به حداکثر می‌رساند.
مدیران گوگل با انتشار ­­یک مطلب وبلاگی در مورد سیستم جدیدی به نام «پلتفرم پردازشی هوشمند کربن» توضیح دادند. این سیستم به منظور تحلیل سریع و اولویت بندی تعداد زیاد فعالیت‌هایی ساخته دشه است که به صورت بالقوه می‌توانند با تاخیر در سرورهای ابری صورت گیرند تا بر این اساس بتوان از منابع انرژی جایگزین از جمله سیستم‌های بادی یا خورشیدی برای انجام آنها بهره برد.
این خبر در حالی از سوی شرکت گوگل منتشر شده است که دیگر بزرگان عرصه فناوری ضمن افزایش درخواست بازار برای استفاده از خدمات آنلاین، تاکید زیادی بر منابع انرژی جایگزین دارند تا اثرات مخرب کمتری را در محیط زیست برجا بگذارند.
شرکت‌های بزرگی نظیر اپل، مایکروسافت، آمازون، گوگل و فیسبوک در سال‌های اخیر از برنامه‌های جدیدی پرده برداشتند تا به موجب آنها میزان انتشار کربن را به حداقل برسانند.
در حالی که تاکنون هیچ گونه راهکار نهایی در این زمینه ارایه نشده است، شواهد نشان می‌دهد تلاش‌های جمعی برای بهره‌وری بیشتر از مراکز داده توانسته است میزان مصرف انرژی‌های سوختی را کاهش دهد.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه