کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۸ آذر

شرکت Fitbit سازنده‌ی ابزارهای پوشیدنی هوشمند است که تاکنون سهام بازار خود را حفظ کرده است. بیشترین محبوبیت این شرکت در حوزه‌ی ساعت‌های هوشمند می‌باشد. حال با نگاهی گذرا به گزارش مالی سه ماهه‌ی سوم بازار پوشیدنی‌ها، متوجه خواهید شد سال گذشته سهام بازار شرکت Fitbit روی هم رفته از ۲۱ به ۲۳ درصد افزایش جزئی یافته و میزان فروش محصولات این شرکت نیز  ۱۱ درصد، یعنی حدود ۵/۳ میلیون ترقی داشته است.  
اما این گزارش ترکیبی از انواع دستگاه‌های پوشیدنی هوشمند مانند ردیاب‌های‌ تناسب ‌اندام و ساعت‌های هوشمند گران قیمت می‌شود که شامل دستگاه‌هایی است که می توانند نرم‌افزارهای third party را مانند Apple Watch و یا Pebble Time اجرا کنند. بنابراین اگر بخش ساعت‌های هوشمند حذف گردد، یعنی فقط محموله‌های تناسب اندام و سایر دستگاه‌های ساده‌تر این شرکت به بازار ارائه شوند، نتایج خوشایندی را به دنبال نخواهند داشت. چراکه بازار ابزارهای پوشیدنی بدون ساعت‌های هوشمند، در ۳ ماهه‌ی سوم، رشد ۲۲ درصدی را برای Fitbit در پی داشته که به نظر می‌رسد این رشد ۱۱ درصدی کلی در مقابل رقبا ناچیز تلقی گردد.
با این حال، Fitbit به دنبال به تصویر کشیدن بهترین نتایج ممکن است. سهام این شرکت نسبت به سال گذشته در حال تقلاست و پس از پیش‌بینی‌های ناامید‌کننده‌ی فروش ۳ ماهه‌ی چهارم،  تنها ۳۶ درصد در ماه گذشته کاهش داشته است. شایان ذکر است، روز دوشنبه سهام شرکت مذکور از ۸/۱۴ دلار به ازای هر سهم تغییر نکرده است.

برچسب هاFitbit
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

معرفی Huawei Fit