کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

درآمدهای AMD در سه ماهه‌ی چهارم مطابق با انتظارات بود، اما فروش آن کمی افت داشت، و چشم‌انداز این شرکت کمتر از تخمین‌ها ارائه شد. مقصر اصلی برای این دیدگاه، اتمام موج GPUی مرتبط با بلاکچین، موجودی بیش از حد، و فروش گرافیک‌های کم عنوان بوده‌اند.
این شرکت عایدی خالص سه ماهه‌ی چهارم خود را ۳۸ میلیارد دلار یا ۴ سنت در هر سهم با درامد ۱.۴۲ میلیارد دلار اعلام کرد که نسبت به سال پیش از آن ۶ درصد رشد داشت. درامدهای بدون GAAP آن هم ۸ سنت در هر سهم بودند.
وال استریت برای این سه ماهه، درآمدهای بدون GAAP را ۸ سنت در هر سهم در درآمد ۱.۴۴ میلیارد دلار تخمین زده بود.
این نتایج AMD پس از آن اعلام شد که سود Nvidia در ارتباط با کاهش تقاضای پردازنده‌های گرافیکی، رایانش ابری، و مسائل مربوط به چین نگران‌کننده گزارش شد. اگرچه در این بین اینتل عملکرد بهتری داشته، اما فروش سه ماهه‌ی چهارم آن نیز پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها بود.
AMD برای سه ماهه‌ی اول سال جاری درامد خود را در حدود ۱.۲۵ میلیارد دلار، و عایدی خالصش را ۵۰ میلیون دلار پیش‌بینی کرد. این درحالی است که وال استریت برای آن درامد ۱.۴۷ میلیارد دلاری را ارزیابی کرده بود.
در حال حاضر، AMD چندین پیشرفت مثبت هم در کارنامه‌اش دارد. Lisa Su، مدیرعامل این شرکت گفت، AMD فروش پردازنده‌های EPYC خود را دو برابر کرده است و موفق به ثبت رکوردی در زمینه‌ی درآمد مرکز اطلاعات GPU در سال ۲۰۱۸ شده است. علاوه بر این‌ها، AMD نسل آینده‌ی تراشه‌های ۷ نانومتری Ryzen ،Radeon و EPYC را هم در راه دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه