تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۵ ارديبهشت

برنامه‌ی فضایی چین یک نقطه‌ی عطف است. براساس گزارش رویترز، اولین کاوشگر باری چین با موفقیت نشان داد که قادر به حمل محموله‌‌ها به مدار است. تیان جو 1 در تاریخ دوم آوریل از مرکز پرتاب ماهواره‌ی Wenchang پرتاب شد و در ساعات اولیه 22ام آوریل پس از انجام مانور اتصال خودکار به آزمایشگاه فضایی تیان جو 2 متصل شد. تیان جو 2 به عنوان ایستگاه فضایی آزمایشگاهی چین است که محل اقامت دو فضانورد برای یک ماه در اکتبر 2016 بود.
کشور چین از این ایستگاه برای آزمایش فناوری‌های جدیدی استفاده می‌کند که امیدوار است از آن برای ایستگاه فضایی سرنشین‌دار بزرگتری تا سال 2022 بهره ببرد. براساس گزارش رسانه‌های دولتی این کشور، در چین این رویداد یک دستاورد بزرگ در نظر گرفته شده است. از زمان ریاست جمهوری شی جین پینگ، اجرای برنامه ی فضایی چین در راستای قدرتمند تر کردن امنیت ملی به عنوان یک اولویت درآمده است. این همچنین پایه و اساس مهمی برای ساخت آزمایشگاه دائمی مدارگرد چین فراهم می‌کند.
بر اساس گزار‌ش‌ها این فضاپیمای باری می‌تواند برای بیش از سه ماه به طور خودکار پرواز کند، درحالی که حامل بیش از 6 تن تجهیزات و 2 تن بار است. درحالی که موفقیت تیان جو 1 دلیل شادی و سرور در چین است، این ممکن است دلیلی برای نگرانی در بین برخی مقامات ایالات متحده باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه