نرم افزار
مهدی پرهیزی۱۹:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳ آذر

مرکز خدمات پردازش ابری آمازون (AWS) اعلام کرد، هزینه‌ی استفاده از خدمات Glacier پایین آمده و همچنین به طور گسترده استفاده از سری جدید حافظه‌های ذخیره‌ساز اطلاعاتی با نام Simple Storage Service یا S3 کاهش قیمت داشته‌ است. شایان ذکر است، این خدمات برای کاربری‌هایی که اطلاعات کمتری مورد استفاده قرار می‌گیرند کاربرد بیشتری دارد. سرویس S3 میان‌افزارهای استاندارد برای ذخیره‌سازی اطلاعات ارائه می‌دهد و همچنین برای نگهداری از اطلاعات به مدت طولانی در خدمات Amazon Glacier کاربرد فراوان دارد.
سرویس S3 Standard گزینه‌ی جدید در ذخیره‌سازی اطلاعات مبتنی بر فضای پردازش ابری محسوب می‌شود که کاربران سازمانی به‌ازای هر گیگابایتی که دریافت می‌کنند، در مقایسه با خدمات استاندارد، هزینه‌ی کمتری می‌پردازند و در مقابل برای بازیابی اطلاعات مجبورند هزینه‌ی را متحمل شوند. به عبارت دیگر این سرویس برای آن دسته از اطلاعاتی کاربرد دارد که سازمان‌ها برای مدت طولانی با آن‌ها سروکار ندارند و به همین خاطر می‌توانند با هزینه‌ی کمتر از آن‌ها در فضای ابری مراقبت کنند.
سرویس S3 آمازون، ماهانه به‌ازای هر گیگابایت ۲/۱ سنت و در مجموع  ۲۸/۱۳ درصد کاهش قیمت داشته است. ساختار قیمت‌گذاری مذکور، زمانی که ذخیره‌سازی بیش از ۵۰۰ ترابایت باشد در مراکز داده‌ای همچون (US East (Northern Virginia ، US East (Ohio)، (US West (Oregon و (EU (Ireland  در دسترس خواهد بود. در مقابل شرکت Amazon برای بازیابی این اطلاعات قیمت واحدی را برای تمام سازمان‌های جهانی در نظر گرفته است. هزینه‌ی بازیابی Standard هر گیگابایت اطلاعات، ۱ سنت در ۳-۵ ساعت برآورد شده است. همچنین کاربران به‌ازای هر هزار درخواست برای انتقال داده، ۵ سنت کمتر از گذشته می‌بایست بپردازند. هزینه‌ی بازیابی تسریع‌شده نیز به طور کلی در ۱-۵ دقیقه، ۳ سنت در یک گیگابایت و به‌ازای هر درخواست، ۱سنت کاهش یافته است و هزینه‌ی بازیابی توده‌ای داده‌ها که عموما ۵-۱۲ ساعت به طول می‌انجامد، به یک چهارم ۱ سنت در یک گیگابایت و۲/۵ سنت برای هر هزار درخواست تغییر کرده است.

برچسب هاAWSS3Amazon
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

مسئول بخش رایانش ابری Microsoft: سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته بر روی IoT، وجه تمایز ما با Amazon خواهد بود