تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور

Microsoft نه تنها از توانمندی‌های رایانش ابری هیبریدی خود استفاده می‌کند، بلکه سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته‌ی این شرکت بر روی IoT، وجه تمایز آن با رقبا شده است.
در بین بسیاری از فعالان حوزه‌ی تکنولوژی این حقیقت پذیرفته شده است که شرکت شماره‌ی اول و دوم حوزه‌ی رایانش ابری، به ترتیب Amazon و Microsoft است. هر دو شرکت، سرویس‌های IaaS و PaaS ارائه می‌دهند. این دو سرویس، دو لایه از مجموع لایه‌های مورد نیاز برای ارائه‌ی سرویس‌ رایانش ابری است. هر دو شرکت نیز، در نحوه‌ی ارائه‌ی سرویس‌های خود، تشابهاتی با یکدیگر دارند.
با این مقدمه‌ای که بیان شد، سرویس Azure شرکت Microsoft، چه برتری نسب به AWS شرکت Amazon دارد؟
این در واقع سوالی بود که از رئیس بخش رایانش ابری و تجاری این شرکت، Scott Guthrie، در کنفرانس تکنولوژی بانک آلمان پرسیده شد. Guthrie در پاسخ، مهم‌ترین وجه ‌تمایز سرویس‌ Azure را، ارائه‌ی هیبریدی سرویس ارائه شده توسط این شرکت، خصوصا برای مشتریان تجاری، دانست. وی در ادامه اشاره خاصی به سرمایه‌گذاری زودهنگام این شرکت بر روی اینترنت اشیا (IoT) داشت.
Microsoft به طور متوسط در هر ماه برای سرویس رایانش ابری خود، ۱۲۰هزار مشتری جدید جذب می‌کند. تاکنون ۱.۶ میلیون پایگاه‌داده‌ی مورد استفاده‌ی سرویس‌های تجاری، در Azure میزبانی شده است. بیش از ۵ میلیون سازمان نیز، از Azure برای سرورهای اصلی‌شان بهره می‌برند.
طبق گفته‌ی Guthrie، تاکنون چهل درصد درآمد کل حاصل سرویس Azure، از استارتاپ‌ها و فروشندگان نرم‌افزار تامین می‌گردد.
Microsoft هم‌اکنون از طریق Azure، خدماتی به IoT‌ها با نام Azure IoT Hub ارائه می‌دهد. این خدمات به منظور اتصال، بررسی و کنترل اشیاء ارائه می‌گردد.
این در حالی است که Amazon سرویس اینترنت اشیاء خود را با نام AWS IoT Service در دسامبر ۲۰۱۵ آغاز کرده است. Microsoft اما سرویس Azure IoT Suite را در سپتامبر ۲۰۱۵ در دسترس عموم قرار داده است.
نکته‌ی جالب آن است که Microsoft حتی قصد دارد، معماری سخت‌افزارهای سرویس Azure خود را FPGA کند. به این معنی که مشتری بتواند، بسته به هرگونه نیاز خود، تغییرات لازم در سطح گیت مدار را بدهد!

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

جدیدترین چت‌بات Microsoft بر روی سرویس پیام‌رسان Kik