کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ مرداد

اسپاتیفای امروز و به عنوان شرکتی عمومی گزارش درامدی سه ماهه‌ی دوم خود را منتشر کرد، نتایج اعلام شده عمدتا همگام با پیش‌بینی‌ها برای این شرکت بود. اسپاتیفای این روزها در تقابل چالش رو به رشد با Apple Music است.
این سرویس استریم موسیقی سوئدی گفت در حال حاضر ۸۳ میلیون مشترک پولی دارد که تقریبا برابر با پیش‌بینی تحلیلگران است. اسپاتیفای در سه ماهه‌ی گذشته ۷۵ میلیون کاربر پولی داشت. در ماه می، اپل گزارش کرده بود ۵۰ میلیون کاربر اشتراکی و رایگان دارد. ناظران تخمین می‌زنند اعضای رایگان Apple Music حدودا ۸ میلیون نفر هستند، بنابراین مشترکین پرداختی آن احتمالا نزدیک به ۴۲ میلیون باشند. این بدان معناست که Apple Music هر ماه و از شروع سال ۲۰۱۸ به طور متوسط ۲ میلیون کاربر جدید پرداختی جذب کرده است.
اگر این اعداد و ارقام درست باشد، اسپاتیفای پیشروی خود را با افزودن ۸ میلیون کاربر پرداختی در سه ماه حفظ کرده است. اما با توجه به محبوبیت فزاینده‌ی برنامه‌ی خانوادگی اسپاتیفای و بسته‌ی نرم‌افزاری جدید آن با سرویس استریم ویدئویی Hulu، تمامی مشترکین جدید آن لزومی به پرداخت ۹.۹۹ دلار نرخ ماهانه ندارند.
اسپاتیفای به طور کلی ۱۸۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که ۳۰ درصد بالاتر از آمار سالانه است، این عدد همچنین بسیار نزدیک به ۱۷۸.۵ میلیون مشترک فعال ماهانه‌ای است که توسط تحلیلگران بلومبرگ پیش‌بینی شده است. اسپاتیفای اعلام کرد رشد کاربر در مناطقی چون آمریکای لاتین محرک اصلی این افزایش کاربر فعال ماهانه بوده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه