ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۴ دي

شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: کمتر بودن دارایی‌های جاری نسبت به بدهی‌های جاری موجب کسری سرمایه در گردش شده است.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت در توضیح علت پایین بودن مبلغ سرمایه در گردش در صنعت ارتباطات سیار، آن را امری طبیعی می‌داند است چراکه درآمد این شرکت عمدتا به طور نقد وصول می‌شود و صدور قبوض مشترکین دائمی، به صورت ماهانه بوده و فروش به مشترکین اعتباری به صورت پیش‌فروش است.
همچنین پایین بودن دوره وصول مطالبات شرکت معادل 41 روز در دوره شش ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 99 و بالا بودن نسبت گردش نقدی شرکت می‌توان گفت که منابع شرکت برای پوشش فروش عمدتا از محل جریان نقدی حاصل از عملیات و نه از محل سرمایه در گردش است.
بر همین اساس، همراه اول به جای نگهداری وجوه به صورت سرمایه در گردش، ترجیح می‌دهد آنها را در دارایی‌های غیرتجاری با بازده بیشتر شامل سرمایه‌گذاری در تجهیزات مخابراتی و تکنولوژی‌های جدید، سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت در سهام شرکت‌ها و ... صرف کند.
در دوره شش ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 99، گروه ارتباطات سیار ایران وجوه نقد معادل 836 میلیارد و 709 میلیون تومان، سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت 2930 میلیارد و 414 میلیون تومان، دریافتنی‌های تجاری و غیرتجاری 4834 میلیارد و 500 میلیون تومان، موجودی لوازم و قطعات مصرفی 304 میلیارد و 942 میلیون تومان، پیش‌پرداخت‌ها 1211 میلیارد و 11 میلیون تومان داشته است.
همچنین مجموع دارایی‌های جاری آن معادل 10 هزار و 205 میلیارد و 990 میلیون تومان و مجموع بدهی جاری معادل 24 هزار و 937 میلیارد و 357 میلیون تومان است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه