تکنولوژی
سارا محمد علیئی۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۹ ارديبهشت

بر اساس آزمایشات انجام شده توسط دانشمندان دانشگاه واشنگتن؛ آنان موفق به ایجاد داروی ضد پیری منحصر به فرد شده اند آنان اولین آزمایش خود را بر روی یک سگ انجام داده اند.


دانشمندان در تولید این دارو از ماده راپامایسین استفاده کرده اند. این ماده باکتریایی برای اولین بار از خاک جزیره ایستر کشف شد و در حال حاضر برای بیماران پس از عمل پیوند اعضا تجویز میشود.
این مطالعه نشان داد که پس از تزریق این دارو به سگ نشانه هایی از بهبود عملکرد قلب نمایان شد. دانشمندان امیدوارند با توسعه این دارو سبب بهبود عملکرد بدن انسانها در نتیجه افزایش طول عمر آنها شوند.
با وجود جنبه های مثبت راپامایسین، نمی توان جنبه های منفی و اثرات جانبی آن را نیز نادیده گرفت به عنوان مثال استفاده از این دارو سبب کاهش ایمنی در سیستم بدن و ابتلا به بیماری ها ی ویروسی و باکتریایی می شود، همچنین مواردی وجود دارد که خطر ابتلا به سرطان را با مصرف این دارو نشان می دهد.
سگ بر خلاف انسان طول عمری کوتاه 10 الی 13 ساله دارد و استفاده از آن به عنوان رسیدن به هدف تحقیق درک بهتری از روند پیری به دانشمندان خواهد داد در حال حاضر این آزمایش، بر روی 40 سگ در حال انجام است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه