امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۸ آبان

خرید برنامه‌ی WhatsApp توسط Facebook باعث شد داده‌های کاربران این برنامه در اختیار بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی دنیا قرار بگیرد. از سوی دیگر WhatsApp  اعلام داشت اطلاعات کاربران را برای اولین‌بار در ماه آگوست با شرکت مادر خود Facebook به اشتراک گذاشته است. اصلی‌ترین تغییری که صورت می‌گیرد، به اشتراک گذاشته‌شدن شماره‌ی تلفن‌همراه کاربران WhatsApp با Facebook است تا این شرکت تبلیغات خود را با جهت‌گیری بهتری عرضه کند. Facebook با استفاده از این اطلاعات می‌تواند دوستان بهتری به کاربران پیشنهاد دهد و آگهی‌های مرتبط‌تری را برای هر فرد به نمایش درآورد. این اطلاعات در کنار دیگر اطلاعات شخصی کاربران، مجموعه‌ی ارزشمندی از داده‌ها را برای شرکت مذکور به ارمغان می‌آورد. البته کاربران می‌توانند پس از موافقت با تغییرات جدید، از بخش تنظیمات استفاده کرده و آن‌را غیرفعال کنند.
این در حال است که دفتر کمیساریای اطلاعات انگلیس (ICO)، نگرانی جدی‌ در این رابطه دارد. خانم Elizabeth Denham، کمیساریای اطلاعات انگلیس در رابطه با این موضوع تحقیقاتی داشته است و در پی انتشار گزارش آن، در نهایت Facebook پذیرفت که جمع‌آوری داده‌های کاربران WhatsApp در انگلیس را خاتمه دهد. وی دلیل این تحقیق و پافشاری را محافظت از کاربران شبکه‌‌ی اجتماعی و خطر افشای اطلاعات آنان اعلام کرد. به گفته‌ی خانم Denham، این حق کاربران است که روی اطلاعات به اشتراک گذاشته شده‌ی خود کنترل داشته باشند. وی در ادامه افزود: «ما فکر می‌کنیم کاربران سزاوار سطح بالاتری از اطلاعات و حفاظت هستند، اما تاکنون Facebook و WhatsApp  این مورد را نپذیرفته‌اند. اگر Facebook دوباره این کار را بدون راه قانونی انجام دهد، با برخورد شدیدی از سمت ما مواجه خواهد شد.»
شایان ذکر است  پیش از این، دو شرکت مذکور در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی با چنین مشکلی مواجه شده‌ و موقتا جمع آوری و ذخیره سازی اطلاعات ۳۵ میلیون کاربر WhatsApp  را در این کشور متوقف کرده بودند.

برچسب هاWhatsApp
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

برنامه نویسان برای هک سیستم حفاظتی واتساپ دست بکار شدند