سرگرمی
سارا محمد علیئی۲۰:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۶ تير

کمپانی  GlassLab با دریافت مجوز می تواند بازی کامپیوتری استراتژیک محبوب Civilization Vرا در مدارس برای اهداف آموزشی ارائه کند .سازندگان این بازی می گویند دانش آموزان با یادگیری این بازی قادر به تمرین برای یادگیری اصول اولیه علم اقتصاد، سیاست و تاریخ همچنین تصمیم گیری هایی مناسب در مواجهه با شرایط، می باشند.

در بازی Civilization Vبازیکنان شروع به رهبری یک گروه کوچک از مردم خواهند کرد و سپس دولت خود را تشکیل خواهند داد. در بازی شما باید فعالیت هایی مربوط به کنترل جمعیت و مذاکره با رهبران کشورهای دیگررا انجام دهید. در پایان بازی می توانید امپراطوری خود را ایجاد نمایید.

البته باز هم مانند گذشته برای علاقه مندان توضیح مختصری از بازی را ارائه می دهیم:
تمدن ۵ پنجمین نسخه از مجموعه بازیهای تمدن در سبک استراتژی نوبتی است که توسط فراکسیس گیمز ساختهشد و در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۰ توسط Take-Two گیمز برای ویندوز و سپس در ۲۳ نوامبر همان سال برای مک اواس ده منتشر شد.

در تمدن ۵، گیمردر سرزمینی که نقشهٔ آن توسط خود او پیکربندی میشود، رهبری یکی از تمدنهای بشری را از دوران ماقبل تاریخ به دست میگیرد و با دیگر تمدنها به رقابت میپردازد و در نهایت با کسب یکی از موارد پیروزی (علوم، دیپلماسی، گسترش قلمرو، توسعهٔ اقتصادی و پیروزی نظامی) توسط هرکدام از تمدنها بازی به پایان میرسد. 

روش آموزش

در این بازی شما می توانید با بسیاری از چهره های تاریخی آشنایی پیدا کنید و از حوادث تاریخی در گذشته بصورت تصویری و ملموس با خبر شوید. گیمر در این بازی با تبعات سیاسی اتصادی جنگ آشنا خواهد شد . بطور کلی می توان گفت این بازی از جهاتی به واقعیت تاریخ بسیار نزدیک است در نتیجه سبب آموزش های مفید در خلال بازی برای دانش آموزان خواهد بود.
این بازی به کودکان اجازه می دهد که تصمیم گیری هایی با اراده خود انجام دهند و نتیجه آنها را به صورت بصری مشاهده کنند. البته در جریان این بازی دانش اقتصاد جنگ دیپلامسی و سیاست نیز به دانش آموزان یاد داده خواهد شد و از آنان خواسته می شود دانش کسب شده خود را در بازی به کار گیرند.
نزدیک به 34 میلیون نسخه از این بازی در سراسر جهان، به فروش رسیده است. در حال حاضر حدود 10 هزار مدرسه در شمال امریکا یا این کمپانی قرارداد آموزش امضا کرده اند.

برچسب هاCivilization V
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چرا مارک زاکربرگ کودکان را به انجام بازی های ویدیویی تشویق می کند