تکنولوژی
الناز فرجی۶:۴ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۱ اسفند

در حالیکه وای فای یک لازمه برای زندگی مدرن شده است ، همچنین یک گیرنده ی انرژی است که باتری همه ی وسایل اطراف ما را خالی میکند . این ممکن است با نمایش اخیر محققان  دانشگاه واشنتگن و وای فایی که 10000 برابر کمتر از روش های معمول انرژی لازم دارد تغییر کند . این سیستم که به  عنوان وای فای منفعل شناخته میشود از 1000 برابر کمتر انرژی نسبت به وسایل ارتباطی بی سیم فعلی استفاده میکند . بر اساس گفته های دومین مولف این مطالعات ، شیام گولاکوتا ، استاد علوم کامپیوتر و مهندسی UW ، این تیم میخواست ببیند که مخابرات وای فایی که تقریبا به هیچ نیروی نیاز نداشت ممکن است یا نه . سیستم وای فای منفعل از ده ها میکرووات نیرو استفاده میکند و قادر به مخابره تا 11 مگابیت در ثانیه است - این خیلی کمتر از بالاترین سرعت وای فای است اما 11 برابر بیشتر از بلوتوث / این کشف همچنین کاربرد های مثبتی برای اینترنت چیزها دارد که بهتر به وسایل و سنور های خانگی و روی پوشیدنی ها وصل میشود و نیازی نیست که نگران خالی شدن انرژی باشیم .
مخابرات وای فای هم اجزای آنالوگ و هم اجزای دیجیتال دارد . قسمت دیجیتال در طول سالها خیلی مناسب انرژی شده است ، که با قانون moore  پیش میرود ، اما اجزای آنالوگ صدها میلی وات انرژی تولید مصرف میکنند . برای دست یابی به نتایج کم نیرویشان ، محققان بخش آنالوگی را که زیاد انرژی مصرف میکرد را به دستگاهی که به یک پریز وصل بود وصل کردند . سیگنالی که بیرون فرستاده شد سپس توسط دستگاه از راه دور دستگاه منعکس شد و داده های خودش را به آن اضافه کرد . این روش مانند تراشه های تشخیص فرکانس رادیو (RFID) کار میکند ، با استفاده از تعامل پراکندگی و تعامل در فاصله تا 100 پا در شرایط اصلی و واقعی .
اساسا ، شبکه و بخش های مصرف کننده ی نیرو ی فرایند توسط دستگاه وصل شده به دیوار کنترل میشوند ، در حالیکه دستگاه های وای فای منفعل تنها باند پایه ی دیجیتال دارند ( نه آنالوگ ) و منعکس کننده و جذب کننده ی سیگنال از دستگاه های وصل شده برای تولید پکت های اطلاعات وای فای اند .
بر اساس گفته های مولف دوم مطالعات ، بریس کلاگ  ، دانشجوی دکترای  مهندسی الکتریکی در UW ، سنسور ها میتوانند در هر دستگاهی با مجموعه تراشه ی وای فای کار کنند ، مانند روتر ها ، گوشی ها و تبلت ها . او میگوید " قسمت جالبش این است که همه ی این دستگاه ها میتوانند بسته های وای فایی را که ما با استفاده از انعکاس ها ساختیم را رمزشگایی کنند تا نیاز به تجهیزات خاصی نداشته باشید . "
این تحقیق که با سرمایه گذاری در سازمان علم ملی ، UW ، qualcomm انجام شد، در روزنامه ای در ماه آینده در نشستی درباره ی طراحی و کاربرد سیستم های شبکه ای ارائه خواهد شد .

برچسب هاWi-FiZigBeeBluetooth
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

5 ترفند برای بهبود بخشیدن به مصرف باتری گوشی